Jak poinformował w środę Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., położone zostaną również nowe tory.

Dodał, że zgodnie z podpisaną w czerwcu tego roku umową, wykonawca do końca roku przebuduje na stacji trzy perony.

„Obiekty będą wyższe i znacznie ułatwią podróżnym wsiadanie do pociągów. Na każdym peronie będzie nowa nawierzchnia, zostaną odnowione wiaty, zamontowane czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Wyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów zagwarantuje lepsze oświetlenie oraz instalacja monitoringu" - podkreślił rzecznik.

Zaznaczył, że na stacji, z której korzysta wielu kuracjuszy, istotną zmianą będzie budowa trzech wind m.in. dla osób niepełnosprawnych. Prace modernizacyjne obejmą również przejście podziemne, prowadzące bezpośrednio z dworca na perony.

W ramach umowy wymienione będą, znajdujące się w obrębie stacji, tory i rozjazdy. Nowa infrastruktura zapewni sprawny ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Wykonawcą prac jest konsorcjum Infrakol - Track Tec Construction. Wartość prac wynosi 23,7 mln zł.

Prace na stacji Jelenia Góra to kontynuacja przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawy linii nr 274 z Wrocławia do Jeleniej Góry. Spółka w ostatnich latach wydała na modernizację tej trasy ponad 400 mln zł. Jeszcze w tym roku zostaną zakończone prace na odcinkach Wojanów - Jelenia Góra i Smolec – Kąty Wrocławskie oraz rozpoczną się prace pomiędzy Marciszowem a Janowicami Wielkimi.

Efektem już wykonanych prac jest skrócenie czasu przejazdu z Jeleniej Góry do stolicy Dolnego Śląska o około 1,5 godziny oraz modernizacja m.in. przystanków i stacji Wałbrzych Miasto. Ukończenie wszystkich zaplanowanych prac pozwoli skrócić przejazd pociągiem poniżej 2 godzin.