Wedle przedstawicieli IP badania potwierdzają wyniki kontroli prywatnych operatorów pocztowych przeprowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, w których regulator stwierdził liczne nieprawidłowości w realizacji kontraktu na obsługę sądów i prokuratur.

– Dostarczanie przesyłek z sądów i prokuratur jest ważne dla każdego obywatela. Często wynik postępowania sądowego może zależeć od skutecznego i bezpiecznego dostarczenia przesyłki. Dlatego ważne, abyśmy byli w stanie obiektywnie ocenić, czy sposób w jaki to się w tej chwili odbywa jest dobry dla obywateli – twierdzi Przemysław Sypniewski, prezes IP.

Badania pokazują, że 44 proc. Polaków nie potrafi jednak poprawnie wskazać firmy, która odpowiada za dostarczanie korespondencji z sądów i prokuratur. Na pierwszym miejscu znalazł się InPost, osiągając 56 proc. wskazań. 43 proc. respondentów jako dostawcę usług pocztowych z instytucji publicznych wskazało Pocztę Polską. Według ARC 23 proc. ankietowanych jest niezadowolonych z usług InPostu w zakresie dostarczania przesyłek administracyjnych. 36 proc. ma jednak o nich pozytywne zdanie. 65 proc. osób jest zadowolonych z kolei z usług Poczty Polskiej. Zastrzeżenia do pracy publicznego operatora ma co dziesiąty badany.