To 17-kilometrowy odcinek tej trasy: w przetargu na jej budowę w piątek otwarto oferty firm ubiegających się o kontrakt. Najniższą cenę zaproponowało konsorcjom z Budimexem jako liderem oraz hiszpańskim partnerem Ferrovial Agroman – 188,5 mln złotych. To ono najprawdopodobniej podpisze umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad jako inwestorem. Najdrożej wyceniło przedsięwzięcie konsorcjum firm Berger Bau, proponując 229,8 mln zł.
Wykonawca kontraktu, prócz budowy wschodniej jezdni S3, będzie musiał jeszcze wybudować drogi zbiorcze i serwisowe, przebudować drogi poprzeczne, zbudować system odwodnienia. Kontrakt będzie zakładał również budowę dwóch węzłów: Niedoradz oraz Nowa Sól Zachód. Powstanie także obwód utrzymania trasy, urządzenia ochrony środowiska, przepusty drogowe oraz obiekty inżynierskie. Na istniejącej jezdni S3 zostanie ponadto wymieniana wierzchnia warstwa asfaltu (ścieralna).