Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 27.06.2015 19:36 Publikacja: 27.06.2015 19:36
To 17-kilometrowy odcinek tej trasy: w przetargu na jej budowę w piątek otwarto oferty firm ubiegających się o kontrakt. Najniższą cenę zaproponowało konsorcjom z Budimexem jako liderem oraz hiszpańskim partnerem Ferrovial Agroman – 188,5 mln złotych. To ono najprawdopodobniej podpisze umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad jako inwestorem. Najdrożej wyceniło przedsięwzięcie konsorcjum firm Berger Bau, proponując 229,8 mln zł.
Wykonawca kontraktu, prócz budowy wschodniej jezdni S3, będzie musiał jeszcze wybudować drogi zbiorcze i serwisowe, przebudować drogi poprzeczne, zbudować system odwodnienia. Kontrakt będzie zakładał również budowę dwóch węzłów: Niedoradz oraz Nowa Sól Zachód. Powstanie także obwód utrzymania trasy, urządzenia ochrony środowiska, przepusty drogowe oraz obiekty inżynierskie. Na istniejącej jezdni S3 zostanie ponadto wymieniana wierzchnia warstwa asfaltu (ścieralna).
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Donald Trump zaostrza retorykę wobec BRICS, polskie firmy wyróżniają się w regionie pod względem adopcji AI, a r...
Spółka, która startowała jako krajowy dostawca kart sportowych, w ostatnich latach przekształca się w międzynaro...
Niektóre playlisty Spotify od dawna są solą w oku tureckich władz. Tytuły są prowokacyjne i obraźliwe, dlatego t...
Unia i Chiny zaostrzają retorykę handlową po wizycie chińskiego ministra spraw zagranicznych. W Polsce pojawia s...
Kolejne już w Rosji zagrabienie prywatnego majątku przez reżim. Tym razem chodzi o producenta złota. Działania K...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas