Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 27.06.2015 19:36 Publikacja: 27.06.2015 19:36
To 17-kilometrowy odcinek tej trasy: w przetargu na jej budowę w piątek otwarto oferty firm ubiegających się o kontrakt. Najniższą cenę zaproponowało konsorcjom z Budimexem jako liderem oraz hiszpańskim partnerem Ferrovial Agroman – 188,5 mln złotych. To ono najprawdopodobniej podpisze umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad jako inwestorem. Najdrożej wyceniło przedsięwzięcie konsorcjum firm Berger Bau, proponując 229,8 mln zł.
Wykonawca kontraktu, prócz budowy wschodniej jezdni S3, będzie musiał jeszcze wybudować drogi zbiorcze i serwisowe, przebudować drogi poprzeczne, zbudować system odwodnienia. Kontrakt będzie zakładał również budowę dwóch węzłów: Niedoradz oraz Nowa Sól Zachód. Powstanie także obwód utrzymania trasy, urządzenia ochrony środowiska, przepusty drogowe oraz obiekty inżynierskie. Na istniejącej jezdni S3 zostanie ponadto wymieniana wierzchnia warstwa asfaltu (ścieralna).
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o systemie kaucyjnym, ale nie wiecie, kogo spytać. Gdzie zwrócić butelkę, ja...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Założyciel Polsatu stracił kolejne stanowisko. W roli przewodniczącego rady nadzorczej zastąpi go tym razem wiel...
Polska transformacja energetyczna rozstrzyga się w ciepłownictwie - w blisko 400 lokalnych systemach, które dost...
Polska kolej z rekordową ilością pasażerów, francuski rząd przetrwał wotum nieufności – ceną wstrzymanie reformy...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Skonfiskowany superjacht Amadea, który według władz USA należy do objętego sankc...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas