ANA a nie Delta ma ratować Skymarka

Wierzyciele taniej linii japońskiej Skymark Airlines zdecydowali, że ANA Holding pokieruje postępowaniem naprawczym i odrzucili konkurencyjny plan uznania Delta Air Lines za sponsora

Publikacja: 10.08.2015 17:17

ANA a nie Delta ma ratować Skymarka

Foto: 123rf.com

Amerykańska firma leasingowa Intrepid Aviation, mająca 38,1 proc. długu Skymark Airlines, zaproponowała Deltę jako głównego odpowiedzialnego za ratowanie japońskiej linii. Szanse ANA wzrosły, gdy drugi wierzyciel, Grupa Airbusa, mająca 28,9 proc. wierzytelności, postanowiła poprzeć japońską grupę lotniczą.

Głosowanie przeprowadzono w dwóch turach. W pierwszej każdy głos został przeliczony na część długu danego wierzyciela, w drugiej wszyscy wierzyciele w liczbie 197 mieli jednakowe prawa głosu. Plan musiał uzyskać większość w obu turach, aby został zaaprobowany. ANA, która proponowała kupno 16,5 proc. udziałów w Skymarku, uzyskała poparcie 60,5 proc. głosujących w pierwszej turze i ponad trzy czwarte w drugiej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama