Amerykańska firma leasingowa Intrepid Aviation, mająca 38,1 proc. długu Skymark Airlines, zaproponowała Deltę jako głównego odpowiedzialnego za ratowanie japońskiej linii. Szanse ANA wzrosły, gdy drugi wierzyciel, Grupa Airbusa, mająca 28,9 proc. wierzytelności, postanowiła poprzeć japońską grupę lotniczą.
Głosowanie przeprowadzono w dwóch turach. W pierwszej każdy głos został przeliczony na część długu danego wierzyciela, w drugiej wszyscy wierzyciele w liczbie 197 mieli jednakowe prawa głosu. Plan musiał uzyskać większość w obu turach, aby został zaaprobowany. ANA, która proponowała kupno 16,5 proc. udziałów w Skymarku, uzyskała poparcie 60,5 proc. głosujących w pierwszej turze i ponad trzy czwarte w drugiej.
Sukces ten daje największej linii lotniczej w Japonii dostęp do 36 slotów Skymarka na zatłoczonym tokijskim lotnisku Haneda i zwiększa jej dominację nad Japan Airlines.
Dla wierzycieli, którym zależy na odzyskaniu jaki najwięcej pieniędzy, ANA jest mniej ryzykowna od Delty - przyznał jeden z nich. ANA omawiała już plany biznesowe ze Skymarkiem, jest związana z rządem premiera Shinzo Abe - dodał ten wierzyciel.
- Delta jest ogromnym przewoźnikiem i dlatego groźnym przeciwnikiem, miała wiele przeszkód do pokonania - stwierdził dyrektor w ANA, Toyuki Nagamine na briefingu z udziałem przedstawicieli Skymarka i firmy private equity Integral, która popierała japońskiego kandydata. Delta straciła tym samym okazję zyskania większej obecności w Japonii, gdzie nie ma partnera w sojuszu.