Koniec tabletowego boomu

Po trzech latach żywiołowego wzrostu rynek tabletów przejawia oznaki nasycenia. Tym elektronicznym gadżetom wyrosła także groźna konkurencja – dużoekranowe smartfony.

Aktualizacja: 13.08.2015 15:37 Publikacja: 13.08.2015 14:53

Koniec tabletowego boomu

Foto: Bloomberg

Z raportu firmy Canalys wynika, że w drugim kwartale br. producenci wysłali do sprzedawców mniej tabletów niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Spadek wyniósł aż 11 proc., a do handlowców przesłano 42,5 miliona tych urządzeń. Niższy popyt na tablety odnotowano na całym świecie. Zdaniem analityków Canalys "nie ma przesłanek pozwalających przewidywać powrót na ścieżkę szybkiego wzrostu".

Według Canalys szczyt zainteresowania tabletami odnotowano w czwartym kwartale 2013 roku. Od tego czasu rynek powoli zaczął się kurczyć. Na rynku pojawili się bowiem groźni konkurenci. To przede wszystkim duże smartfony, które stają się coraz popularniejsze na najchłonniejszych rynkach. Innym zagrożeniem są hybrydowe laptopy "dwa w jednym" funkcjonujące na bazie systemu Windows 10, spełniające zarówno funkcje przenośnego komputera, jak i tabletu.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca