Koniec tabletowego boomu

Po trzech latach żywiołowego wzrostu rynek tabletów przejawia oznaki nasycenia. Tym elektronicznym gadżetom wyrosła także groźna konkurencja – dużoekranowe smartfony.

Aktualizacja: 13.08.2015 15:37 Publikacja: 13.08.2015 14:53

Koniec tabletowego boomu

Foto: Bloomberg

Z raportu firmy Canalys wynika, że w drugim kwartale br. producenci wysłali do sprzedawców mniej tabletów niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Spadek wyniósł aż 11 proc., a do handlowców przesłano 42,5 miliona tych urządzeń. Niższy popyt na tablety odnotowano na całym świecie. Zdaniem analityków Canalys "nie ma przesłanek pozwalających przewidywać powrót na ścieżkę szybkiego wzrostu".

Według Canalys szczyt zainteresowania tabletami odnotowano w czwartym kwartale 2013 roku. Od tego czasu rynek powoli zaczął się kurczyć. Na rynku pojawili się bowiem groźni konkurenci. To przede wszystkim duże smartfony, które stają się coraz popularniejsze na najchłonniejszych rynkach. Innym zagrożeniem są hybrydowe laptopy "dwa w jednym" funkcjonujące na bazie systemu Windows 10, spełniające zarówno funkcje przenośnego komputera, jak i tabletu.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona