Afera dieslowa pogrąża nie tylko VW

Wartość marki Volkswagen już spadła o jedną trzecią i zdaniem ekspertów negatywnie wpływa na wizerunek całego niemieckiego biznesu.

Aktualizacja: 01.10.2015 22:53 Publikacja: 01.10.2015 22:00

Afera dieslowa pogrąża nie tylko VW

Foto: Bloomberg

Jak oszacowała firma Brand Finance specjalizująca się w wycenianiu marek, jeszcze przed aferą z „lewym" oprogramowaniem do pomiaru spalin marka VW wyceniana była na 31 mld dol., co dawało jej trzecie miejsce wśród wszystkich motoryzacyjnych marek świata. Ale wybuch afery spowodował, że jej wartość już spadła o ok. jedną trzecią (10 mld dol.), a kryzys jeszcze nawet nie został zażegnany. Warto przypomnieć, że w ciągu 2014 r. jej wartość wzrosła o 4 mld dol.

Pozostało 80% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Biznes
Zygmunta Solorz wystąpił publicznie. Jego synowie i prawnik odwołani z rady ZE PAK
Biznes
Ministra funduszy chce ograniczenia najmu krótkoterminowego mieszkań
Biznes
Własne wydobycie, pewne dostawy
Biznes
Podcast „Twój Biznes": Rewolucja budżetowa UE, dopłaty do kopalń i cła na chińskie auta elektryczne