Afera dieslowa pogrąża nie tylko VW

Wartość marki Volkswagen już spadła o jedną trzecią i zdaniem ekspertów negatywnie wpływa na wizerunek całego niemieckiego biznesu.

Aktualizacja: 01.10.2015 22:53 Publikacja: 01.10.2015 22:00

Afera dieslowa pogrąża nie tylko VW

Foto: Bloomberg

Jak oszacowała firma Brand Finance specjalizująca się w wycenianiu marek, jeszcze przed aferą z „lewym" oprogramowaniem do pomiaru spalin marka VW wyceniana była na 31 mld dol., co dawało jej trzecie miejsce wśród wszystkich motoryzacyjnych marek świata. Ale wybuch afery spowodował, że jej wartość już spadła o ok. jedną trzecią (10 mld dol.), a kryzys jeszcze nawet nie został zażegnany. Warto przypomnieć, że w ciągu 2014 r. jej wartość wzrosła o 4 mld dol.

Pozostało 80% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Legendarny szwajcarski nóż ma się zmienić. „Słuchamy naszych konsumentów”
Biznes
Węgrzy chcą przejąć litewskie nawozy. W tle oligarchowie, Gazprom i Orban
Materiał partnera
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Biznes
Kiedy rząd przedstawi strategię wobec AI i metawersum? Rosną naciski firm
Biznes
PFR żąda zwrotu pieniędzy od części firm. Esotiq i Prymus chcą wyjaśnień