Starbucks nabiera rozpędu w Polsce

Do końca tego roku ruszą lokalne amerykańskiej marki w Poznaniu i Szczecinie. W ciągu najbliższych pięciu lat ma ich powstawać po 10 rocznie.

Aktualizacja: 07.10.2015 16:15 Publikacja: 07.10.2015 15:14

Starbucks nabiera rozpędu w Polsce

Foto: Fotorzepa, Pasterski Radek PR Pasterski Radek

Dzięki nowym lokalizacjom zarządzana przez spółkę AmRest sieć Starbucks w Polsce będzie na koniec 2015 roku liczyć 45 kawiarni. Na tym z pewnością się nie skończy.

– Do 2020 roku chcemy otwierać po 10 kawiarni rocznie – mówi „Rzeczpospolitej" Adam Mularuk, prezydent Starbucks w firmie AmRest.

To oznacza, że obecny w Polsce od 2009 roku, Starbucks nabierze rozpędu (w tym roku otworzy w sumie siedem lokali). Adam Mularuk podkreśla, że firma jest na to gotowa.

- Po sześciu latach dojrzeliśmy, a marka zadomowiła się w Polsce. Rośnie także jej świadomość wśród konsumentów - zaznacza prezydent Starbucks w firmie AmRest.

W środę ruszyła pierwsza w Warszawie, a druga w Polsce – po Wrocławiu – kawiarnia Starbucks Reserve. Powstała przy ul. Nowy Świat, czyli w miejscu, gdzie wystartował pierwszy lokal sieci w 2009 r.

Na świecie działa ok. 1,6 tys. placówek tego typu (w sumie Starbucks ma ich blisko 22 tys.), a w Europie 17. Firma oferuje w nich kawę z systemu clover, czyli ciśnieniowo – próżniowe urządzenie do parzenia kawy. Oferuje tam także kawy w dostępne w limitowanych edycjach.

AmRest nie wyklucza otwarcia kolejnych lokali Starbucks Reserve w Polsce. Nadal jednak motorem rozwoju sprzedaży będą klasyczne lokale. Będą pojawiać się w nowych miastach, jednak w pierwszej kolejności sieć ma zwiększać swój zasięg w miejscowościach, gdzie jest już obecna.

Wybierając kawiarnię sieciową Polacy kierują się przede wszystkim smakiem kawy i napojów (67 proc.) oraz dogodną lokalizacją (48 proc.). Najpopularniejszymi rodzajami kaw są: kawa latte (66 proc.), cappuccino (29 proc.) oraz espresso (25 proc.) – wynika z tegorocznego badania Cafe Monitor 2015 firm ARC Rynek i Opinia.

Dzięki nowym lokalizacjom zarządzana przez spółkę AmRest sieć Starbucks w Polsce będzie na koniec 2015 roku liczyć 45 kawiarni. Na tym z pewnością się nie skończy.

– Do 2020 roku chcemy otwierać po 10 kawiarni rocznie – mówi „Rzeczpospolitej" Adam Mularuk, prezydent Starbucks w firmie AmRest.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Biznes
Ukraińska zbrojeniówka zaraz wystrzeli. W czasie wojny zdołano zbudować potęgę
Biznes
Cła na chińskie auta elektryczne, firmy przygniatane podatkami, Zygmunt Solorz odsuwa dzieci od swoich firm
Biznes
Firmy przygniatane podatkami. Miniony rok okazał się szczególnie dotkliwy
Biznes
Orlen i KGHM złożyły do prokuratury po kilka zawiadomień