Reklama

Chiny i rabaty zaszkodziły Hyundaiowi

Hyundai Motor zmniejszył w III kwartale zysk netto aż o 23 proc., bo odczuł spadek sprzedaży w Chinach i agresywną kampanię rabatów

Publikacja: 26.10.2015 09:52

Chiny i rabaty zaszkodziły Hyundaiowi

Foto: Bloomberg

Ta piąta na świecie grupa samochodowa, wraz z Kia Motors, zmniejszyła w okresie lipiec-wrzesień zysk netto do 1,2 bln wonów (1,1 mld dolarów) z 1,5 bln rok wcześniej. Dwunastu analityków spodziewało się średnich 1,5 bln. Był to siódmy kolejny kwartalny spadek zysku.

Grupa odczuła słabą sprzedaż w Chinach i w Stanach, na dwóch najważniejszych rynkach. Obie marki, Hyundai i Kia obniżyły ceny pojazdów sportowo-użytkowych w Chinach, gdy sprzedaż zaczęła mocno spadać; w sierpniu wymieniono też 3 członków kierownictwa filii. Dostawy w Chinach zmalały o 17,4 proc. do 214 414 aut, do poziomu najniższego od II kwartału 2012.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama