Chiny i rabaty zaszkodziły Hyundaiowi

Hyundai Motor zmniejszył w III kwartale zysk netto aż o 23 proc., bo odczuł spadek sprzedaży w Chinach i agresywną kampanię rabatów

Publikacja: 26.10.2015 09:52

Chiny i rabaty zaszkodziły Hyundaiowi

Foto: Bloomberg

Ta piąta na świecie grupa samochodowa, wraz z Kia Motors, zmniejszyła w okresie lipiec-wrzesień zysk netto do 1,2 bln wonów (1,1 mld dolarów) z 1,5 bln rok wcześniej. Dwunastu analityków spodziewało się średnich 1,5 bln. Był to siódmy kolejny kwartalny spadek zysku.

Grupa odczuła słabą sprzedaż w Chinach i w Stanach, na dwóch najważniejszych rynkach. Obie marki, Hyundai i Kia obniżyły ceny pojazdów sportowo-użytkowych w Chinach, gdy sprzedaż zaczęła mocno spadać; w sierpniu wymieniono też 3 członków kierownictwa filii. Dostawy w Chinach zmalały o 17,4 proc. do 214 414 aut, do poziomu najniższego od II kwartału 2012.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne