Reklama

Chiny i rabaty zaszkodziły Hyundaiowi

Hyundai Motor zmniejszył w III kwartale zysk netto aż o 23 proc., bo odczuł spadek sprzedaży w Chinach i agresywną kampanię rabatów

Publikacja: 26.10.2015 09:52

Chiny i rabaty zaszkodziły Hyundaiowi

Foto: Bloomberg

Ta piąta na świecie grupa samochodowa, wraz z Kia Motors, zmniejszyła w okresie lipiec-wrzesień zysk netto do 1,2 bln wonów (1,1 mld dolarów) z 1,5 bln rok wcześniej. Dwunastu analityków spodziewało się średnich 1,5 bln. Był to siódmy kolejny kwartalny spadek zysku.

Grupa odczuła słabą sprzedaż w Chinach i w Stanach, na dwóch najważniejszych rynkach. Obie marki, Hyundai i Kia obniżyły ceny pojazdów sportowo-użytkowych w Chinach, gdy sprzedaż zaczęła mocno spadać; w sierpniu wymieniono też 3 członków kierownictwa filii. Dostawy w Chinach zmalały o 17,4 proc. do 214 414 aut, do poziomu najniższego od II kwartału 2012.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Reklama
Reklama