Do tej pory Asseco Poland ze start-upami się nie kojarzyło. To jednak może się zmienić. Prezes firmy Adam Góral podkreśla, że współpracę z tego typu podmiotami postrzega jako jedną z dróg pozyskiwania innowacyjnych rozwiązań.
Rzeszowska spółka nie żałuje pieniędzy na badania i rozwój. W 2015 r. na ten cel wydała w samej tylko Polsce 136 mln zł.
Medyczne projekty
Modulus to technologiczna firma z Krakowa dostarczająca klientom rozwiązania w zakresie oprogramowania, platform chmurowych oraz usługi z zakresu projektowania tzw. User Interface oraz User Experience. Jej prezes Mikołaj Dunikowski ma nadzieję, że wejście do grupy Asseco Poland pozwoli jej szybciej zrealizować globalne ambicje.
Start-upy są coraz mocniej widoczne w polskim biznesie, nie tylko w IT. Współpracę z nimi nawiązuje chociażby Neuca.
– Inwestycje w start-upy to w naszym przypadku nie tylko plany, ale już zrealizowane inwestycje. Od 2015 r. zaangażowaliśmy się w trzy projekty i wydaliśmy na nie łącznie kilka milionów złotych – mówi Tomasz Józefacki, wiceprezes Neuki. Specjalnie powołany zespół – Neukubator – monitoruje rynek w poszukiwaniu innowacyjnych, ciekawych biznesów, które mogą być synergiczne względem innych obszarów działalności Neuki.