Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.10.2016 13:45 Publikacja: 21.10.2016 13:03
Foto: Bloomberg
Największa grupa samochodowa w Europie musi wypracować oszczędności w najbardziej kosztownej działalności w Niemczech, aby mieć środki na finansowanie prac nad samochodami elektrycznymi i autonomicznymi, gdy musi liczyć się z miliardowymi kosztami skandalu z emisjami spalin. Ok. 3 mld euro cięć przypadnie na działalność w Niemczech, gdzie VW ma największe zakłady.
Zakładane oszczędności są kolejnymi, po 5 mld euro przewidzianych w programie zwiększenia efektywności ogłoszonym w 2014 r., z czego 2,5 mld już osiągnięto. Cięcia pozwolą Niemcom zwiększyć marżę operacyjną swej głównej marki do 4 proc. w 2020 r. ze spodziewanych 2 proc. w tym roku. To mniej od pierwotnego celu 6 proc. i poniżej poziomu rentowności Renaulta, Peugeota, Forda i GM. Ani dyrekcja, ani rada pracowników nie chciały odnieść się do tych informacji.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
We wtorek odbył się chrzest i wodowanie ORP Jerzy Różycki. To pierwszy z dwóch okrętów rozpoznania radioelektron...
Donald Trump popiera 500-proc. cła na kraje wspierające machinę wojenną Putina. Orlen definitywnie rezygnuje z r...
Od doradztwa na etapie wyboru technologii, przez budowę, po wieloletnią obsługę stacji LNG. Jarosław Patyk, wice...
W 2024 roku rynek telekomunikacyjny w Polsce zwolnił tempo wzrostu, choć rachunki użytkowników operatorów poszły...
Północnoamerykański oddział rosyjskiego holdingu stalowego Evraz objętego sankcjami USA dostanie się amerykański...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas