Grupa Volkswagena zamierza zmniejszyć w głównej marce koszty o ok. 3,7 mld euro

Grupa Volkswagena zamierza zmniejszyć w głównej marce koszty o ok. 3,7 mld euro do 2021 r., a ze związkami zawodowymi stara się uzgodnić warunki planu odrodzenia marki

Aktualizacja: 21.10.2016 13:45 Publikacja: 21.10.2016 13:03

Grupa Volkswagena zamierza zmniejszyć w głównej marce koszty o ok. 3,7 mld euro

Foto: Bloomberg

Największa grupa samochodowa w Europie musi wypracować oszczędności w najbardziej kosztownej działalności w Niemczech, aby mieć środki na finansowanie prac nad samochodami elektrycznymi i autonomicznymi, gdy musi liczyć się z miliardowymi kosztami skandalu z emisjami spalin. Ok. 3 mld euro cięć przypadnie na działalność w Niemczech, gdzie VW ma największe zakłady.

Zakładane oszczędności są kolejnymi, po 5 mld euro przewidzianych w programie zwiększenia efektywności ogłoszonym w 2014 r., z czego 2,5 mld już osiągnięto. Cięcia pozwolą Niemcom zwiększyć marżę operacyjną swej głównej marki do 4 proc. w 2020 r. ze spodziewanych 2 proc. w tym roku. To mniej od pierwotnego celu 6 proc. i poniżej poziomu rentowności Renaulta, Peugeota, Forda i GM. Ani dyrekcja, ani rada pracowników nie chciały odnieść się do tych informacji.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku