Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 26.10.2017 07:26 Publikacja: 25.10.2017 20:38
Foto: Fotolia
Szybko rozwijający się sektor robotyki rodzi pytania o status prawny sztucznej inteligencji (AI). To problem, który należy szybko rozwiązać. Jak tłumaczy Joanna Worona z kancelarii Gardocki i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni, szczególnie istotna wydaje się kwestia odpowiedzialności w przypadku, gdy system AI powoduje szkodę.
– Sytuacja komplikuje się, gdy mamy do czynienia z systemem, który uczy się sam i dalej nadpisuje swój kod źródłowy. W przypadku samochodów automatycznych postuluje się ustanowienie obowiązkowego ubezpieczenia oraz stworzenie funduszu zapewniającego rekompensatę ofiarom wypadków, które uczestniczyły w zderzeniu z takim samochodem. Zasadne byłoby również stworzenie rejestru robotów, w którym ujawniałoby się, kto odpowiada za maszyny i kto opłaca składki od odpowiedzialności cywilnej – tłumaczy mec. Worona.
Zamrożone na terenie Wspólnoty gotówka i papiery wartościowe oligarchów objętych sankcjami oraz rosyjskich państ...
Telewizja Russia Today - propagandowa tuba rosyjskiego reżimu, dostała w minionym roku rekordową kwotę pieniędzy...
Już trzy czwarte firm w Unii osiągnęło w 2024 r. co najmniej podstawowy poziom wykorzystania technologii cyfrowy...
Upadłe Rafako i Hutę Częstochowa dotychczas łączył jeden, wspólny sposób ratowania poprzez udział spółek Skarbu...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Blisko połowa Polaków nie widzi swojej drogi zawodowej w prowadzeniu własnego biznesu, choć ponad 80 proc. uważa...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas