Za jego rozwojem stać będzie LG, która chce nadać ją wszystkim swoim urządzeniom wykorzystującym sztuczną inteligencję (AI) - poczynając od AGD, przez elektronikę użytkową, po usługi. LG ThinQ to produkty korzystające z technologii deep learning, co oznacza, że „uczą się” oraz komunikują między sobą.

Firma LG zainicjowała swoje działania związane ze AI już na początku br., informując o planach związanych z wyposażeniem wszystkich urządzeń AGD klasy premium w łącze Wi-Fi. Kolejnym krokiem było otwarcie laboratorium badań nad sztuczną inteligencją w Seulu, w którym prowadzone są prace badawczo-rozwojowe nad AI. Dzięki nim stworzono technologie umożliwiające rozpoznawanie oraz analizę głosu, ruchomego obrazu i sygnałów z czujników, a w rezultacie „uczenie się” zachowań użytkowników. Laboratorium AI przyczyniło się do opracowania inteligentnych lodówek, pralek i odkurzaczy, a także klimatyzatora. 

- Wprowadzając markę ThinQ chcemy podkreślić, że inteligentne produkty LG myślą o swoich użytkownikach, by każdego dnia ułatwiać im życie. AI to kolejna bariera techniczna, dlatego chcemy sprawić, że sztuczna inteligencja stanie się bardziej przyjazna i przestanie budzić tak silne obawy - skomentował Han Chang-hee, szef globalnego centrum marketingowego firmy LG.