Reklama

Bank Pocztowy znajdzie swoje miejsce na rynku bankowym

Mimo konkurencji ze strony największych kredytodawców i sporych obciążeń sektora mniejszy gracz, taki jak Bank Pocztowy, może sobie dobrze poradzić – mówi prezes Robert Kuraszkiewicz. Duże nadzieje wiąże ze współpracą z Pocztą.

Publikacja: 17.02.2020 21:00

Bank Pocztowy znajdzie swoje miejsce na rynku bankowym

Foto: materiały prasowe

Rok temu został pan p.o., a od lipca prezesem Banku Pocztowego. Jaki to był okres?

Skoncentrowałem się na dwóch głównych celach: poprawie efektywności finansowej i obniżeniu wskaźnika NPL (kredytów nieregularnych – red.). W 2019 r. wykorzystaliśmy okres dobrej koniunktury gospodarczej do zwiększenia bilansu, zauważalnej poprawy efektywności działania, jakości portfela kredytów i rozwoju technologicznego. Dokonaliśmy ogromnej poprawy w zakresie zarządzania ryzykiem kredytowym, co pokazuje obniżenie wskaźnika NPL do poniżej 10 proc. na koniec 2019 r. z ponad 14 proc. jeszcze rok wcześniej. Wynik finansowy banku także się zdecydowanie poprawił. Jesteśmy przed publikacją wyników, ale według wstępnych danych oceniam, że cele zrealizowaliśmy z nawiązką.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
Rosyjski biznes bez dostępu do banków w Chinach
Banki
Szansa na cięcie stóp we wrześniu, ale bez gwarancji
Banki
Santander uzupełnia kadrowe braki. Na początek stawia na specjalistę z mBanku
Banki
Spójrzmy głębiej. Kto naprawdę zapłaci podatek od banków?
Banki
ZBP: Podwyżka CIT dla banków uderzy w miliony oszczędzających
Reklama
Reklama