Właściciele kart VISA winni sprawdzić stan konta

Klienci mBanku i Multibanku jako pierwsi padli ofiarą awarii oprogramowania do wypłat w bankomatach. Właściciele kart VISA, którzy korzystali z bankomatów, mogli stracić pieniądze.

Aktualizacja: 16.01.2008 17:15 Publikacja: 16.01.2008 17:07

Właściciele kart VISA winni sprawdzić stan konta

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Zborowski Bar Bartłomiej Zborowski

Każdy, kto w ostatnich dniach używając karty VISA wypłacał gotówkę z bankomatów, powinien dokładnie sprawdzić swój wyciąg bankowy. W wielu wypadkach konto zostało wyczyszczone do zera, a nawet wpędzone w debet.

Visa Europe przyznała, że wielokrotne księgowanie jednorazowych wypłat z bankomatów, to wina awarii jej systemu.

Rekordzistą jest klient, który 14 stycznia wypłacił z rachunku w mBanku za pośrednictwem bankomatu 700 złotych. Okazało się jednak, że bank rozliczył mu tą transakcję aż... 16 razy. Tym samym z jego konta zniknęło zamiast 700, aż 11,2 tys. złotych.

Według serwisu Money.pl, problem może dotyczyć również klientów innych banków.

Najprawdopodobniej błędnie księgowano wypłaty z bankomatów w większości banków, korzystających z kart VISA. A Multibank i mBank były pierwszymi tylko dlatego, że najszybciej rozliczają transakcje kartami.

Visa Europe przyznała, że odnotowała wczoraj "wystąpienie w Polsce pewnych problemów dotyczących ograniczonej liczby transakcji wypłat z bankomatów, które mogły zostać błędnie zaksięgowane dwa lub więcej razy".

"Problemy te zostały usunięte. Obecnie pracujemy z polskimi bankami członkowskimi, by skorygować ewentualne błędy związane z rozliczeniem transakcji" - poinformowała Visa, przepraszając użytkowników kart Visa za "niedogodności".

Rzeczniczka prasowa mBanku Magdalena Ossowska oświadczyła, że bank pracuje nad tym, by poszkodowani klienci jeszcze dzisiaj mieli z powrotem pieniądze na kontach. Wyjaśniła, że najprawdopodobniej transakcje będą cofnięte z datą poniedziałkową (14 stycznia). Oznacza to, że błędnie zaksięgowane wypłaty nie miałyby np. wpływu na wysokość naliczanych odsetek.

Toyota Bank poinformował, że po awarii systemu informatycznego Visa, rozpoczęto procedurę sprawdzającą proces księgowania transakcji dokonywanych przez klientów kartami płatniczymi.

"W wyniku procedury Toyota Bank natychmiast, jak to tylko możliwe, dokona korekty błędnych transakcji na kontach klientów" - zadeklarował bank.

Banki
Polacy sprawdzają umowy bankowe. Od czerwca mają być prostsze
Banki
Kwietniowa inflacja przypieczętowała obniżkę stóp procentowych w maju?
Banki
Kredyty frankowe przestają być obciążeniem dla mBanku
Banki
Pekao nie będzie składał oferty na zakup Santander BP
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Banki
Dobre wyniki Santandera na początku 2025 r. Co mówi zarząd o sprzedaży banku?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne