Reklama
Rozwiń
Reklama

PZU chce uruchomić wspólny projekt z Inteligo

PZU i Inteligo Financial zbudują platformę internetową. Za jej pośrednictwem będzie się odbywać bezpośrednia sprzedaż polis – dowiaduje się „Rz”

Aktualizacja: 05.09.2008 15:53 Publikacja: 05.09.2008 04:29

PZU chce uruchomić wspólny projekt z Inteligo

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Z naszych informacji wynika, że w najbliższych dniach ma być podpisana umowa o stworzeniu platformy internetowej do sprzedaży polis direct między PZU a Inteligo Financial Services (IFS), spółki z grupy PKO BP. Uruchomienie sprzedaży rozpocznie się pod koniec roku.

Ubezpieczyciel zapowiadał wcześniej, że ruszy ze sprzedażą polis przez telefon i Internet w połowie roku. Przed miesiącem prezes PZU Andrzej Klesyk w rozmowie z „Rz” ujawnił jednak, że właśnie rozpoczynane są testy. Od ich wyników uzależnił rozpoczęcie sprzedaży. „Nie robimy tego w 100 procentach sami. Mamy poddostawców” – dodał. Michał Witkowski, rzecznik grupy PZU, nie chce rozmawiać o szczegółach projektu z Inteligo. – Nie komentujemy żadnych informacji przed uruchomieniem sprzedaży direct – wyjaśnia. Naszych informacji nie chcą też potwierdzić przedstawiciele IFS.

Bliższe kontakty PZU z Inteligo mogą doprowadzić jednak do szerszego wykorzystania aktualnej Platformy Inteligo do sprzedaży polis direct największego polskiego ubezpieczyciela. Wcześniej taką współpracę rozwinęły mBank i BRE Ubezpieczenia. – Jeżeli PZU faktycznie miałoby uruchomić direct wspólnie z Inteligo, to jest to sprytny pomysł na dotarcie do klientów wykorzystujących dziś tę platformę – mówi Marcin Szporka, dyrektor marketingu Allianz Direct. – Taki pomysł pozwoli PZU na zdobycie nowych, młodszych klientów, z innej grupy wiekowej niż jej własna – zauważa Zbigniew Zieliński, wiceprezes Benefii. Inteligo ma 550 tysięcy klientów. Już dziś mogą oni kupić przez Internet kilka rodzajów polis właśnie PZU (ubezpieczenia domu, podróży, rowerzystów, OC w życiu prywatnym). Od dwóch miesięcy wstrzymana jest natomiast sprzedaż OC komunikacyjnego.

Ewentualne uruchomienie wspólnego projektu direct przez PZU i Inteligo pozwoliłoby też udobruchać agentów PZU.

– Oferta sprzedaży ubezpieczeń przez Internet i telefon jest bowiem zawsze na początku postrzegana przez agentów jako zagrożenie dla ich zarobków – zaznacza Marcin Szporka. Właśnie Allianz po uruchomieniu swojego projektu direct musiał rozwiązać ten problem. Ostatecznie agent otrzymuje niewielkie wynagrodzenie, jeżeli klient kupi polisę komunikacyjną Allianz za pośrednictwem strony tego agenta.

Reklama
Reklama

Sprzedaż polis przez telefon i Internet robi furorę, zwłaszcza w takich krajach, jak: Wielka Brytania, Holandia, Francja.

W Polsce w ten sposób sprzedawanych jest około 2 proc. polis majątkowych. Choć prognozy podają, że w ciągu najbliższych pięciu lat sprzedawane będzie nawet 15 proc. polis. Do największych towarzystw direct zaliczają się: Link4, MTU, Benefia. W ciągu ostatnich dwóch lat ruszyło tu aż osiem nowych projektów. Zrobiły to (w kolejności alfabetycznej): Allianz, Axa, BRE Ubezpieczenia, CU Direct, Generali, HDI Asekuracja, Liberty Mutual, Uniqa.

Z naszych informacji wynika, że w najbliższych dniach ma być podpisana umowa o stworzeniu platformy internetowej do sprzedaży polis direct między PZU a Inteligo Financial Services (IFS), spółki z grupy PKO BP. Uruchomienie sprzedaży rozpocznie się pod koniec roku.

Ubezpieczyciel zapowiadał wcześniej, że ruszy ze sprzedażą polis przez telefon i Internet w połowie roku. Przed miesiącem prezes PZU Andrzej Klesyk w rozmowie z „Rz” ujawnił jednak, że właśnie rozpoczynane są testy. Od ich wyników uzależnił rozpoczęcie sprzedaży. „Nie robimy tego w 100 procentach sami. Mamy poddostawców” – dodał. Michał Witkowski, rzecznik grupy PZU, nie chce rozmawiać o szczegółach projektu z Inteligo. – Nie komentujemy żadnych informacji przed uruchomieniem sprzedaży direct – wyjaśnia. Naszych informacji nie chcą też potwierdzić przedstawiciele IFS.

Reklama
Banki
Dlaczego banki chętnie wchodzą w fintechowe sojusze?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Banki
Wyniki mBanku nieco rozczarowały. Ale są i tak wyjątkowe dobre
Banki
Bank Pekao z rekordowym zyskiem w III kwartale. Pomaga wzrost kredytów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Masowe zwolnienia w największym banku Rosji. Pracę straci 13,5 tysiąca ludzi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama