Z naszych informacji wynika, że w najbliższych dniach ma być podpisana umowa o stworzeniu platformy internetowej do sprzedaży polis direct między PZU a Inteligo Financial Services (IFS), spółki z grupy PKO BP. Uruchomienie sprzedaży rozpocznie się pod koniec roku.
Ubezpieczyciel zapowiadał wcześniej, że ruszy ze sprzedażą polis przez telefon i Internet w połowie roku. Przed miesiącem prezes PZU Andrzej Klesyk w rozmowie z „Rz” ujawnił jednak, że właśnie rozpoczynane są testy. Od ich wyników uzależnił rozpoczęcie sprzedaży. „Nie robimy tego w 100 procentach sami. Mamy poddostawców” – dodał. Michał Witkowski, rzecznik grupy PZU, nie chce rozmawiać o szczegółach projektu z Inteligo. – Nie komentujemy żadnych informacji przed uruchomieniem sprzedaży direct – wyjaśnia. Naszych informacji nie chcą też potwierdzić przedstawiciele IFS.
Bliższe kontakty PZU z Inteligo mogą doprowadzić jednak do szerszego wykorzystania aktualnej Platformy Inteligo do sprzedaży polis direct największego polskiego ubezpieczyciela. Wcześniej taką współpracę rozwinęły mBank i BRE Ubezpieczenia. – Jeżeli PZU faktycznie miałoby uruchomić direct wspólnie z Inteligo, to jest to sprytny pomysł na dotarcie do klientów wykorzystujących dziś tę platformę – mówi Marcin Szporka, dyrektor marketingu Allianz Direct. – Taki pomysł pozwoli PZU na zdobycie nowych, młodszych klientów, z innej grupy wiekowej niż jej własna – zauważa Zbigniew Zieliński, wiceprezes Benefii. Inteligo ma 550 tysięcy klientów. Już dziś mogą oni kupić przez Internet kilka rodzajów polis właśnie PZU (ubezpieczenia domu, podróży, rowerzystów, OC w życiu prywatnym). Od dwóch miesięcy wstrzymana jest natomiast sprzedaż OC komunikacyjnego.
Ewentualne uruchomienie wspólnego projektu direct przez PZU i Inteligo pozwoliłoby też udobruchać agentów PZU.
– Oferta sprzedaży ubezpieczeń przez Internet i telefon jest bowiem zawsze na początku postrzegana przez agentów jako zagrożenie dla ich zarobków – zaznacza Marcin Szporka. Właśnie Allianz po uruchomieniu swojego projektu direct musiał rozwiązać ten problem. Ostatecznie agent otrzymuje niewielkie wynagrodzenie, jeżeli klient kupi polisę komunikacyjną Allianz za pośrednictwem strony tego agenta.