Reklama

Alior Bank: bank przedsiębiorczości

Rozmowa z Maciejem Surdykiem, dyrektorem zarządzającym pionem rozwoju bankowości przedsiębiorstw.

Publikacja: 18.10.2017 20:01

Maciej Surdyk, dyrektor zarządzający w Alior Banku.

Maciej Surdyk, dyrektor zarządzający w Alior Banku.

Foto: materiały prasowe

Rz: Dlaczego banki walczą o klientów z segmentu MŚP?

Maciej Surdyk: To bardzo istotny i atrakcyjny segment klientów. Małe i średnie firmy odgrywają olbrzymią rolę w naszej gospodarce – to ponad 1,8 mln przedsiębiorstw, które jednocześnie są największym pracodawcą. Zatrudniają prawie 6,5 mln pracowników, wytwarzając ponad połowę polskiego PKB. To także bardzo zróżnicowany segment klientów. Każda firma ma swoją specyfikę. Wraz z jej rozwojem rosną potrzeby właścicieli w zakresie wsparcia finansowego i doradczego. Tym samym segment MŚP jest dla banków bardzo istotny, dynamika rozwoju firm, także w zakresie rejestracji nowych podmiotów, pozwala oferować szeroki zakres obsługi, jak również docierać do klientów indywidualnych, powiązanych z firmami MŚP. Także dla Alior Banku ta grupa jest niezmiernie ważna. Zaufało nam już prawie 190 tys. przedsiębiorców. Naszą ambicją jest, aby Alior Bank stał się bankiem pierwszego wyboru dla firm, bankiem przedsiębiorczości. Dlatego w ramach naszej strategii przewidzieliśmy szereg projektów rozwojowych, aby kompleksowo dopasować produkty i usługi do potrzeb klientów MŚP.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
PKO BP liczy na dwucyfrowy wzrost inwestycji w drugiej połowie roku
Banki
PKO BP zarobił więcej od oczekiwań i pobił swój rekord
Banki
BNP Paribas zaskoczył rynek. Kwartalny zysk blisko rekordu
Banki
Powrót Fannie i Freddie na giełdę? Prywatyzacyjne plany Trumpa
Banki
Tajlandia odwraca się od Kremla. Konta bankowe niedostępne dla Rosjan
Reklama
Reklama