Getin Noble Bank przebudowuje sieć oddziałów

Getin kontynuuje przebudowę sieci, której głównym celem jest podniesienie standardów obsługi i poprawa jakości pracy doradców. Właśnie otwarto kolejne placówki w nowym formacie.

Publikacja: 20.10.2017 14:18

Getin Noble Bank przebudowuje sieć oddziałów

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

Bank realizuje zapowiedziany wiosną program reorganizacji sieci sprzedaży. Przebudowa lub przeniesienie lokalizacji obejmie 65 proc. sieci i ma zakończyć się w perspektywie 2,5 roku. Zmiany obejmą także sieć franczyzową. Bank planuje otwarcie ponad 60 nowych oddziałów w oparciu o ten model biznesowy. Przyjazna i funkcjonalna aranżacja nowopowstałych placówek ma zapewnić wyższy komfort zarówno klientom, jak i pracownikom banku. Bank ma około 200 własnych placówek i 200 franczyzowych.

- Koncentrujemy się przede wszystkim na zmianach jakościowych i funkcjonalnych. Kierując się różnymi potrzebami klientów chcemy zapewnić im najwyższą jakość obsługi w dogodnych lokalizacjach. Zależało nam, żeby spełnić oczekiwania tych, którzy preferują bezpośredni kontakt z doradcą oraz klientów, którzy chętniej korzystają z bankowości internetowej i mobilnej - mówi Iwona Rubanowicz, dyrektor Departamentu Optymalizacji Sieci Sprzedaży.

Getin Bank otworzył 16 października oddział w galerii Zielone Arkady w Bydgoszczy, a dwa dni później w galerii Wroclavia we Wrocławiu. W październiku otwarto też pierwszy oddział flagowy w Gdyni oraz placówkę typu high street w nowej lokalizacji w Pabianicach. W ramach optymalizacji sieci bank chce budować placówki w galeriach handlowych, mają być dużo bardziej widoczne. Jak przekonuje, lokalizacja placówek w galeriach handlowych zapewnia dłuższe godziny otwarcia i wpływa na zwiększenie dostępności placówek. Dodatkowo, we wszystkich nowopowstałych placówkach w centrach handlowych bank wprowadza automatyczną obsługę gotówkową, wyposażając oddziały w nowoczesne urządzenia dualne z funkcją bankomatu i wpłatomatu.

Z myślą o klientach, którzy chcą samodzielnie dokonywać transakcji dostępnych online przygotował specjalne strefy bankowości internetowej. Mają one umożliwiać łatwy dostęp do produktów i usług z oferty banku. Dodatkowo, aby zapewnić klientom dyskrecję podczas spotkania z pracownikiem banku, w placówkach wyodrębniono oddzielne salki do obsługi osób korzystających z oferty Getin Banku oraz bankowości osobistej i private banking.

W najbliższym czasie Getin Noble Bank planuje uruchomienie kolejnych oddziałów w centrach handlowych m.in. w Szczecinie, będący jednocześnie oddziałem flagowym, a także z początkiem nowego roku, w kolejnych miastach – Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Kielcach. Pierwsza placówka nowego typu została otwarta w czerwcu w galerii Warszawa Wileńska. We wrześniu otwarto także kolejny odział na warszawskiej Białołęce w Galerii Północnej.

Ostatnio bank notuje słabe wyniki (w niektórych kwartałach wręcz straty netto) z powodu dużych odpisów wartości kredytów mieszkaniowych (zarówno złotowych jak i walutowych) udzielonych do 2010 r. Jednak na ostatnim spotkaniu po prezentacji wyników za I półrocze zarząd wskazywał, że odpisy w przyszłym roku nie będą już tak duże, więc bank powinien wrócić do zyskowności.

Bank realizuje zapowiedziany wiosną program reorganizacji sieci sprzedaży. Przebudowa lub przeniesienie lokalizacji obejmie 65 proc. sieci i ma zakończyć się w perspektywie 2,5 roku. Zmiany obejmą także sieć franczyzową. Bank planuje otwarcie ponad 60 nowych oddziałów w oparciu o ten model biznesowy. Przyjazna i funkcjonalna aranżacja nowopowstałych placówek ma zapewnić wyższy komfort zarówno klientom, jak i pracownikom banku. Bank ma około 200 własnych placówek i 200 franczyzowych.

- Koncentrujemy się przede wszystkim na zmianach jakościowych i funkcjonalnych. Kierując się różnymi potrzebami klientów chcemy zapewnić im najwyższą jakość obsługi w dogodnych lokalizacjach. Zależało nam, żeby spełnić oczekiwania tych, którzy preferują bezpośredni kontakt z doradcą oraz klientów, którzy chętniej korzystają z bankowości internetowej i mobilnej - mówi Iwona Rubanowicz, dyrektor Departamentu Optymalizacji Sieci Sprzedaży.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Zysk Pekao wyraźnie powyżej oczekiwań. Mocny początek roku
Banki
Lista hańby. Największe banki UE wciąż wspierają rosyjską wojnę
Banki
Lepszy początek roku Deutsche Banku, gorszy BNP Paribas
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił