Bank Millennium przedstawił dziś nową strategię do 2020 r. Rada nadzorcza zaakceptowała główne kierunki rozwoju. "Punktem wyjścia do przedmiotowej strategii są aktualne uwarunkowania makroekonomiczne, jak i nowe trendy w środowisku bankowym. Sytuacja makroekonomiczna w Polsce jest korzystna i oczekuje się mocnego wzrostu w kolejnych okresach (wzrost PKB ponad 3 proc.). Nowe trendy na rynku finansowym obejmują rosnące oczekiwania, co do standardów doświadczenia klienta i personalizacji, digitalizację usług i życia klientów, wzrastający i coraz bardziej koncentrujący się rynek bankowy w Polsce, rosnącą presję na efektywność i nadchodzące zmiany w regulacjach (PSD2, MiFID2)" - czytamy w strategii.
Do głównych celów grupy Banku Millennium na 2020 r. należy wzrost przychodów z działalności podstawowej o ok. 30 proc. ponad rezultaty osiągnięte w 2017 roku, dwucyfrowy wzrost wolumenów w wybranych, kluczowych obszarach, podwojenie tempa pozyskiwania aktywnych klientów, obniżka wskaźnika kosztów do dochodów do 40 proc. oraz utrzymywanie kosztu ryzyka zgodnie z historycznymi trendami.
Bank chce osiągnąć zysk netto w wysokości 1 mld złotych w 2020 roku oraz mieć wskaźnik ROE w pierwszej trójce wiodących banków w Polsce (z wyłączeniem nadzwyczajnych zdarzeń prawnych, regulacyjnych i podatkowych). Dla porównania w tym roku bank osiągnie blisko 700 mln zł zysku netto a wskaźnik kosztów do dochodów wyniesie ok. 45 proc.
Bank zakłada uzupełnienie aktualnego silnika wzrostu w bankowości detalicznej (pozyskiwanie rachunków bieżących) o nowe takie jak pożyczka gotówkowa, inwestycje i mikro-przedsiębiorstwa. Bank zakłada także między innymi przyśpieszenie wzrostu w bankowości przedsiębiorstw poprzez działalność kredytową i wyższą wydajność sieci sprzedaży.
Bank podał ponadto, że będzie miał "oportunistyczne podejście do opcji wzrostu nieorganicznego".