Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 15:58 Publikacja: 16.11.2021 11:06
Foto: Bloomberg
mBank planuje do 2025 roku zwiększyć o 1 mln liczbę aktywnych klientów indywidualnych oraz znaleźć się w trójce największych kredytodawców na rynku sprzedaży kredytów hipotecznych. Chce pozyskać 300 tys. najmłodszych klientów do końca 2025 r. Do tego czasu połowa sprzedaży i obsługi klienta ma się odbywać mobilnie.
Bank zakłada wzrost zaangażowania w finansowanie perspektywicznych branż do 13 mld zł w 2025 roku z 4,3 mld zł na koniec 2020 r. Celuje w marżę odsetkową netto na poziomie ok. 2,5 proc. i koszty ryzyka w okolicach 80 pb. Planowany na 2025 rok wskaźnik kosztów do dochodów to ok. 40 proc. Spodziewa się średniorocznego wzrostu przychodów o 9-10 proc. w latach 2021-2025. Kredyty średniorocznie mają rosnąć w tym czasie o 8 proc., depozyty zaś o 8-9 proc.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Czyje są zyski osiągane przez banki? Prezesa? Pracowników? Czy raczej akcjonariuszy, dla których wzrost dywidend...
Propozycja podniesienia stawki podatku dochodowego dla banków z 19 proc. do docelowo 23 proc. obniży potencjał d...
Prezydent USA Donald Trump ogłosił, że zwalnia ze stanowiska Lisę Cook, gubernatorkę Rezerwy Federalnej. Ona nie...
W przyszłym roku banki poniosą nawet 7 mld zł dodatkowych obciążeń fiskalnych – szacuje ZBP. O tyle też mniejsza...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Jest nadzieja, że uda się wynegocjować traktat pokojowy korzystny dla Ukrainy, z sensownymi gwarancjami bezpiecz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas