Nowa linia biznesowa HSBC Premier jest skierowana do osób, które ulokowały w banku oszczędności lub inwestycje o wartości 150 tys. zł. – Szacujemy, że w 2010 roku w Polsce będzie około 500 tys. osób o aktywach rzędu 40 tys. euro. My chcemy mieć 10-proc. udział w tym segmencie rynku – mówi Mariusz Kostera, dyrektor pionu bankowości klientów indywidualnych HSBC Polska. Bank będzie otwierał oddziały do obsługi tej linii biznesowej wyłącznie w największych miastach. Na razie są trzy w Warszawie, wkrótce zostanie otwarty kolejny we Wrocławiu.
HSBC chce wykorzystać globalny zasięg, aby klient, otwierając rachunek w Polsce, mógł korzystać w prosty sposób z usług banku w innych krajach. Dzięki temu będzie możliwa szybka pomoc w takich przypadkach jak zgubienie karty kredytowej, dokumentów, natychmiastowa pomoc w formie wypłaty gotówki oraz kontakt z doradcą bankowym w macierzystym kraju. Bank HSBC w Polsce do tej pory działał w segmencie korporacyjnym oraz consumer finance. – Obecnie mamy 500 klientów korporacyjnych, a na koniec roku chcemy, aby ich liczba wzrosła do 800 – mówi Janusz Dedo, prezes HSBC Polska. – Wprowadziliśmy do oferty usługi leasingowe oraz faktoring.Bank ma obecnie siedem oddziałów korporacyjnych. W segmencie consumer finance HSBC Polska koncentruje się na współpracy z partnerami handlowymi, głównym jest Ikea. Obsługuje 400 tys. klientów detalicznych i wydał ponad 140 tys. kart kredytowych. Wartość udzielonych w ubiegłym roku pożyczek wyniosła prawie miliard zł. Ze względu na inwestycje ten rok bank może zakończyć stratą wobec 1,5 mln zysku brutto w 2007 r.
Polska to kolejny kraj, w którym HSBC, jeden z największych banków na świecie, wprowadza linię biznesową Premier. Niedawno uruchomił ją w Czechach, a w październiku planuje wdrożyć w Rosji.