– Wbrew wcześniejszym prognozom na razie nie ma zwiększenia popytu na kredyt ze strony firm. Dlatego banki chcą aktywnie sprzedawać kredyty i inne produkty klientom indywidualnym – tłumaczy Michał Sobolewski, analityk IDM.

Bank Zachodni WBK sięga po sprawdzony sposób i daje 50 zł “w prezencie” osobom, które wezmą kredyt gotówkowy. Kilka miesięcy wcześniej płacił 100 zł za założenie konta. Efekt był zaskakujący – w ciągu trzech miesięcy bank pozyskał 144 tys. nowych klientów, ponaddwukrotnie więcej niż przed promocją. W mBanku dotychczasowy klient może polecić osobie lub firmie rachunek osobisty i w zamian za skuteczną rekomendację polecający otrzymuje premię w wysokości 50 zł. Deutsche Bank PBC zachęca do skorzystania z produktów inwestycyjno-ubezpieczeniowych, nagradzając elektronicznymi gadżetami, np. iPodami. Niedawno w podobny sposób zachęcał do założenia konta internetowego. – Promocja przyniosła efekty. Sprzedaż tego typu kont wzrosła w tym czasie trzykrotnie – potwierdza Sabina Salamon z DB PBC.

[wyimek]144 tys. nowych klientów zdobył w kwartał dzięki promocji BZ WBK[/wyimek]

Pekao miesiąc temu uruchomiło konkurs, w którym można wygrać m.in. dziewięć nagród głównych w postaci podwójnych biletów na mecz finałowy Ligi Mistrzów. By wziąć udział w losowaniu, trzeba skorzystać z co najmniej jednego z trzech produktów: lokaty, konta lub karty kredytowej. Stronę internetową z warunkami promocji odwiedziło już 1,5 mln unikalnych użytkowników.

Nakłady na promocje się opłacają. – Średni koszt pozyskania takiego klienta zwraca się po roku – mówi Mirosław Skiba, członek zarządu BZ WBK.