Wydatki na reklamę branży finansowej wyniosły w 2011 r. 1,84 mld zł.

Wydatki na reklamę firm działających w branży finansowej wyniosły w ubiegłym roku 1,84 mld zł, o 23 proc. więcej niż rok wcześniej, wynika z danych firmy Kantar-Media (dawniej Expert Monitor), monitorującej polski rynek reklamy

Publikacja: 23.01.2012 15:54

Wydatki na reklamę branży finansowej wyniosły w 2011 r. 1,84 mld zł.

Foto: Rzeczpospolita

Podczas gdy większość instytucji finansowych w ubiegłym roku cięła wydatki reklamowe, największa grupa w branży – banki, wydały na reklamę 1,29 mld zł, a więc o 40 proc. więcej niż w 2010 r.

Najwięcej na promocję przeznaczył PKO BP, ponad 137 mln zł. Największy polski bank był liderem branży finansowej również pod względem dynamiki wydatków, które w porównaniu do 2010 r. wzrosły ponad dwukrotnie, przede wszystkim za sprawą głośnej kampanii z udziałem Szymona Majewskiego.

Na drugim miejscu pięciu największych reklamodawców branży finansowej znalazł się BZ WBK, który wydał na promocję 98,3 mln zł, o 89 proc. więcej niż w 2010 r. Ten bank również konsekwentnie stawia na znane twarze w swoich kampaniach – w ubiegłym roku kredyty hipoteczne i gotówkowe reklamował Antonio Banderas, w  tym roku będzie to Chuck Norris.

Kolejny na liście Getin Noble Bank, z wydatkami rzędu 75,5 mln zł. Ten bank był nieobecny na liście największych reklamodawców w 2010 r. ING Bank Śląski wydał na reklamę 69 mln zł, o 6 proc. więcej niż przed rokiem, a Bank Millennium 65,5 mln zł, czyli o 17 proc. mniej niż w 2010 r.

Oprócz banków, jedynie instytucje leasingowe i kredytowe wydały na reklamę więcej niż w 2010 r. W przypadku firm tego typu, budżety reklamowe były o 17 proc. większe niż w 2010 r., ich wartość wyniosła 101 mln zł.

Pozostałe firmy finansowe gospodarowały oszczędniej pieniędzmi na marketnig. Tak było w przypadku ubezpieczycieli, którzy na promocje przeznaczyli 335,4 mln zł, o 7 proc. mniej niż w 2010 r. Podobnie gospodarowały biura maklerskie. Wydatki na reklamę w tej grupie spadły o 28 proc. do poziomu 9,7 mln zł. Towarzystwa funduszy inwestycyjnych wydały na reklamę 34,2 mln zł, o 3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Przedstawione dane obejmują wydatki na główne media – telewizję, radio, prasę, magazyny, outdoor i kina.

Podczas gdy większość instytucji finansowych w ubiegłym roku cięła wydatki reklamowe, największa grupa w branży – banki, wydały na reklamę 1,29 mld zł, a więc o 40 proc. więcej niż w 2010 r.

Najwięcej na promocję przeznaczył PKO BP, ponad 137 mln zł. Największy polski bank był liderem branży finansowej również pod względem dynamiki wydatków, które w porównaniu do 2010 r. wzrosły ponad dwukrotnie, przede wszystkim za sprawą głośnej kampanii z udziałem Szymona Majewskiego.

Banki
Ludwik Kotecki, RPP: Adam Glapiński złamał naszą dżentelmeńską umowę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Były prezes państwowego banku chińskiego idzie do więzienia
Banki
Kolejna awaria w największym polskim banku w ciągu dwóch dni
Banki
Bank centralny Rosji wspomaga wojnę Putina
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał Promocyjny
Click to Pay podbija polski rynek - Mastercard rozszerza nowy standard płatności kartą w internecie