Reklama
Rozwiń
Reklama

S&P: banki w Polsce nie będą już tak silne

Standard & Poor's podniósł ocenę ryzyka polskiego sektora bankowego do negatywnej ze stabilnej. Główny powód to nowy podatek i przewalutowanie kredytów mieszkaniowych.

Aktualizacja: 08.02.2016 08:04 Publikacja: 07.02.2016 20:00

S&P: banki w Polsce nie będą już tak silne

Foto: Bloomberg

Agencja Standard & Poor's w najnowszym raporcie twierdzi, że zdolność sektora bankowego w Polsce do absorpcji strat i odporność banków na wstrząsy może ulec pogorszeniu, zagrażając jego stabilności w najbliższych latach. Główne przyczyny to wprowadzenia podatku bankowego oraz wzrost kosztów regulacyjnych i związanych z potencjalną konwersją kredytów walutowych. Do tego dochodzi mniejsza rentowność sektora spowodowana niskimi stopami procentowymi.

Negatywna ocena trendów związanych z ryzykiem ekonomicznym to efekt wolniejszej, niż zakładano, poprawy zdolności kredytowej sektora prywatnego. Zdaniem S&P słabsze perspektywy gospodarcze mogą utrudnić gospodarstwom domowym spłacanie długów walutowych.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Banki
JPMorgan zbuduje swoją nową centralę w londyńskim Canary Wharf
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Banki
Bank Rosji wkracza do Indii. To może być sposób na sankcje
Materiał Promocyjny
ING zagra w rytmie życia i potrzeb klientów
Banki
Nowa strategia ING BSK. Cel: zostać „najbardziej lubianym bankiem w Polsce”
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Banki
Proste i wygodne konto ułatwia prowadzenie biznesu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama