Rekordowa kwota 100 mln zł, która trafiła na konta użytkowników Mobilnych Wpłatomatów w listopadzie, jest o 257 proc. większa niż rok temu i o 10 proc. większa niż w październiku tego roku. Zamawiane jak taksówka samochody-sejfy, przewiozły już do banku w sumie 934 mln zł od startu tego projektu. Pierwszy samochód przeznaczony do przewozu gotówki, który można wezwać przez mobilną aplikację, pojawił się na ulicach Warszawy dokładnie 13 kwietnia 2015 r.
- Grudzień to gorący okres dla wielu branż. Oczekujemy, że jeszcze w tym miesiącu uda nam się przekroczyć miliard złotych. Będzie to pierwszy siedmiocyfrowy wynik w historii tego projektu – mówi Małgorzata Szturmowicz, członek zarządu Idea Banku.
Mobilny wpłatomat, przykuwając uwagę ekspertów z całego świata, szybko stał się najbardziej rozpoznawalnym fintechowym projektem Idea Banku. Od tego czasu bank rozwija flotę, która składa się z 37 pojazdów. Usługa odbioru gotówki dostępna jest już w 20 aglomeracjach.
Bank przekonuje, że najnowsze wyniki potwierdzają, że nowa usługa trafiła w sedno potrzeb polskich przedsiębiorców. – Samochody są w ciągłym ruchu. W listopadzie zrealizowanych zostało ponad 8 200 transakcji. Bardzo nas cieszą te wyniki, ale jednocześnie zmuszają do wprowadzenia pewnych ograniczeń, aby usługa była zawsze dostępna dla klientów wpłacających większe sumy – wyjaśnia Szturmowicz. Od stycznia minimalna deklarowana wpłata, umożliwiająca zamówienie Mobilnego Wpłatomatu, będzie wynosić 1 000 zł. Wpłaty nieprzekraczające tej kwoty stanowią obecnie 15 proc. wszystkich. Większość klientów wpłaca sumy znacznie większe – średnia wpłata w mobilnym sejfie osiągnęła w listopadzie rekordowy poziom 12 tys. zł. To kwota siedmiokrotnie większa od średniej wpłaty w tradycyjnym wpłatomacie w Polsce, która według danych NBP wyniosła w II kwartale tego roku 1 727 zł. Do mobilnej wrzutni, w którą dodatkowo wyposażonych jest część samochodów Idea Banku, trafia w pojedynczej transakcji średnio 61 tys. zł.
- W miastach, w których działają Mobile Wpłatomaty, samochody te są głównym kanałem, przez jaki gotówka trafia na rachunki w Idea Banku. Udział ten wynosi obecnie 67 proc. - mówi Sławomir Gąsiorowski, dyrektor marketingu Idea Banku, nadzorujący rozwój projektu Mobilnych Wpłatomatów. Pozostałe 31 proc. przypada na oddziały, a tylko 2 proc. na stacjonarne wpłatomaty sieci Euronet.