fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Edukacja

Katarzyna Tusk wykładowcą

Katarzyna Tusk poprowadzi warsztaty dotyczące mediów społecznościowych w branży fashion
EAST NEWS
Uczelnie zatrudniają celebrytów, licząc na większe zainteresowanie studiami
Obok doświadczonych wykładowców na prywatnych uczelniach zajęcia coraz częściej prowadzą osoby znane z telewizji, kolorowych gazet czy blogosfery. - To jedna z form promocji wyższych uczelni - uważa psycholog społeczny.
Viamoda Industrial Szkoła Wyższa w Warszawie kilka dni temu poinformowała na swojej stronie internetowej, że wykładowcą została u niej córka premiera Donalda Tuska - Katarzyna, założycielka bloga modowego Makelifeeasier.pl. W rankingu branżowego miesięcznika „Press”, którego wyniki opublikowano we wrześniowym numerze, Makelifeeasier.pl został zakwalifikowany na ósmym miejscu wśród blogów modowych w Polsce.
- Katarzyna Tusk będzie prowadzić warsztaty dotyczące mediów społecznościowych w branży fashion - mówi dr Piotr Stefaniuk, rektor Viamoda Industrial. Podkreśla, że dotychczasowe sukcesy córki premiera w blogosferze oraz grono kilkudziesięciu tysięcy wiernych sympatyków pokazują, że Katarzyna Tusk doskonale zarządza swoim blogiem, który na rynku stanowi już markę samą w sobie. - W branży odzieżowej w Polsce i na świecie standardem stało się zapraszanie do współpracy blogerek i blogerów, ponieważ stanowią oni jedną z najbardziej opiniotwórczych grup. Liczba sympatyków poszczególnych blogów często znacznie przewyższa liczbę czytelników tradycyjnych magazynów o modzie  - tłumaczy rektor VMI. Dodaje, że od współpracy z blogerami nie odżegnują się takie ikony mody jak Karl Lagerfeld, a z polskiego rynku chociażby duet Paprocki & Brzozowski. Dr Stefaniuk zauważa też, że moda jest jedną z najpopularniejszych kategorii w mediach społecznościowych. Z badań wynika, że na witryny z modą zagląda co trzeci internauta. Jak tłumaczy rektor, zajęcia Katarzyny Tusk mają być nie tylko dyskusją akademicką, ale także „dyskursem prowadzonym z praktykami”. Karierę wykładowcy od października zacznie też Maja Sablewska, była menedżerka m.in. Natalii Kukulskiej i Dody, a także była jurorka pierwszej edycji telewizyjnego show TVN „X-Factor”. Będzie prowadziła zajęcia w Wyższej Szkole Promocji w Warszawie na specjalności marketing rozrywki. Pierwsze spotkanie ze studentami odbyło się już w maju. - Maja miała świetny kontakt z publicznością i prowadzącymi - pochwaliła się uczelnia na stronie internetowej. Tomasz Jacyków, stylista i celebryta, ma gościnnie prowadzić zajęcia na studiach podyplomowych „Zarządzanie marką modową”, które od października zostaną uruchomione w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania w Warszawie. - Były z nim już wstępne rozmowy na temat wykładów jako praktyka na temat stylizacji w show-biznesie - mówi Grzegorz Malec, kierownik działu marketingu i współpracy międzynarodowej WSEiZ. Zdaniem dr. Konrada Maja, psychologa społecznego ze SWPS, zatrudnianie osób o znanych nazwiskach na wyższych uczelniach nie musi być czymś nagannym. - Skoro profesorowie akademiccy zostają celebrytami, to i celebryci mogą zostać wykładowcami. Te światy mogą się przenikać, zwłaszcza gdy celebryci mają wiedzę praktyczną np. z mediów czy z PR - uważa Maj. Dodaje, że może się też zdarzyć, iż osoby znane zatrudniane przez uczelnie są tylko w celach promocyjnych, by przyciągać studentów: - Ale jeśli taka osoba ma kompetencje, to nie można jej dyskryminować tylko dlatego, że jest popularna.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA