fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Zadania

Rezerwy kryzysowej nie można przeznaczyć na usuwanie skutków klęsk żywiołowych - RIO

Z rezerwy kryzysowej nie można wziąć na odbudowę drogi
Fotorzepa, Pio Piotr Guzik
Rezerwy celowej na zarządzanie kryzysowe nie można przeznaczyć na usuwanie skutków klęsk żywiołowych – wyjaśnia kieleckie RIO
Rezerwa celowa na zarządzanie kryzysowe nie może służyć innym celom niż te, dla których została utworzona. Nie można jej więc przeznaczyć na zadania związane z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych – wskazuje kielecka RIO. Zarządzania kryzysowego nie należy mylić ze stanem klęski żywiołowej, który to stan reguluje ustawa o stanie klęski żywiołowej – precyzuje Izba.
Powiat Kazimierski otrzymał z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych pieniądze na odbudowę dróg uszkodzonych w wyniku klęsk żywiołowych. Kwota przekazana stanowi maksymalnie 80% wartości zadania, resztę musi dołożyć powiat.
Starostwo planuje, że jednym ze źródeł zabezpieczenia 20% udziału własnego będzie część rezerwy z zarządzania kryzysowego. W budżecie powiatu - w oparciu o ustawę o zarządzaniu kryzysowym - została utworzona rezerwa celowa na zarządzanie kryzysowe.
Zdaniem starostwa art.6 ust.l pkt.4 ustawy o zarządzaniu kryzysowym przewiduje możliwość finansowania odtworzenia zasobów infrastruktury krytycznej, w tym także zniszczonych dróg powiatowych, które stanowią zagrożenie na terenie powiatu. W art. 17 ust. 2 ustawy do zadań starosty w sprawach zarządzania należy m.in. usuwanie skutków zagrożeń na terenie powiatu.
Rezerwa celowa na zarządzanie kryzysowe nie może służyć innym celom niż te, dla których została utworzona
Innego zdania jest kieleckie RIO, które w odpowiedzi na zapytanie starostwa kazimierskiego wskazuje, że przepisy ustawy z 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89 poz. 590 ze zm.) nakładają na organy poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego zadania związane z zapobieganiem sytuacjom kryzysowym i usuwaniem ich skutków. Ustawa precyzuje, jakie zadania należą do gmin, powiatów i województw samorządowych. Pojęcie infrastruktury krytycznej określone zostało w art. 3 pkt 2 ustawy.
W ocenie Izby, rezerwy celowej nie można przeznaczyć na dowolne zadania, w tym na te związane z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych. Zarządzania kryzysowego nie należy mylić ze stanem klęski żywiołowej, który to stan reguluje ustawa z 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (Dz. U. Nr 62 poz. 558 ze zm.) – precyzuje RIO.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA