fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Motoryzacja: Pożegnanie z Maybachem

Bloomberg
Piotr Aleksandrowicz
Piotr Rudzki
Daimler postanowił zlikwidować markę superluksusowego auta, bo źle sprzedawała się i przynosiła straty. Zastąpi ją od 2013 r. nowymi modelami Mercedesa
- Po szerokich dyskusjach wewnątrz firmy, jakim sposobem zapewnić największy sukces w segmencie luksusu doszliśmy do wniosku, że szanse w zakresie sprzedaży marki Mercedes są większe od Maybacha — stwierdził prezes Dieter Zetsche w wywiadzie dla sobotniego „FAZ". — Nie miałoby większego sensu opracowywanie następnego modelu dla obecnego Maybacha — dodał.
Zamiast tego prezes planuje zwiększenie liczby pochodnych aut klasy S z obecnych trzech do sześciu, aby zwiększyć możliwość wyboru, co powinno podwoić ich sprzedaż do 80 tys. rocznie.
Rzecznik Daimlera nie chciał powiedzieć, jakie powstaną nowe  modele Mercedesa-Benza klasy S, oprócz istniejących już limuzyn w dwóch wersjach, zwykłej i wydłużonej oraz coupé sprzedawanych jako auto klasy CL.
- Maybach kosztował od 300 tys. euro wzwyż, a my chcemy teraz zejść do segmentu 100-300 tys. euro, w którym roczna sprzedaż wynosi tysiące sztuk, a nie setki — wyjaśnił rzecznik.
Daimler wprowadził Maybacha na rynek w końcu 2002 r. z zamiarem sprzedawania tysiąca sztuk rocznie. Sprzedaż zmalała jednak stabilizując się na poziomie 200 sztuk wobec 1,27 mln wszystkich pojazdów Daimlera w 2010 r. Eksperci w branży samochodowej twierdzili do dawna, że Maybachowi, produkowanemu w Niemczech od 1909 do 1940 r. i wznowionemu w 2002 r. nie udało się uzyskać wśród najbogatszych klientów wizerunku, który potwierdzałby ich pozycję.
Marka ta stała się takim obciążeniem wizerunku producenta, że Daimler zaprzestał kilka lat temu publikowania wielkości miesięcznej sprzedaży i podawał tylko jedną liczbę w rocznym bilansie.
Volkswagen i BMW miały bardziej udane wejście w segment luksusu, bo przejęły znane brytyjskie marki Bentley i Lamborghini (VW) i Rolls-Royce (BMW). Bentley bardziej znany z auta Continental GT niż z wielkich limuzyn zwiększył po 9 miesiącach bieżącego roku sprzedaż o 31 proc. do 4763 sztuk, zaś Rolls-Royce poprawił się o 41 proc. do 2441 sztuk dzięki niższej cenie modelu Ghost
Źródło: ekonomia24
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA