fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Konsumenci

Pozew za reklamę. Bo seksistowska

Agnieszka Mrozik z Fundacji Gender Center pozwała firmę Multimedia Polska. To pierwsza taka sprawa w Polsce
– Chcemy zaprotestować przeciwko upokarzaniu kobiet, bo tak odbieramy te reklamy – tłumaczyła na piątkowej konferencji Mrozik, która złożyła pozew o naruszenie dóbr osobistych przez Multimedia Polska. Do pozwu dołączono listę ok. 50 osób, które popierają Mrozik.
Działaczkę fundacji uraziła reklama, która przedstawia leżącą atrakcyjną dziewczynę. Zdjęcie opatrzono napisem: „Od września dajemy za darmo". Firma reklamuje w ten sposób nową ofertę, w ramach której jej abonenci mogą korzystać z darmowego dostępu do Internetu. Wcześniej przeciwko tej reklamie protestowało także Stowarzyszenie Twoja Sprawa, które zainicjowało wysyłanie listów protestacyjnych do prezesa Multimedia.
Mrozik wraz z fundacją domagają się m.in. usunięcia reklam z przestrzeni publicznej i przeprosin w mediach.– To nie jest tak, że grupa kobiet się na kogoś obraża – tłumaczy Marta Mackiewicz z Fundacji Gender Center. – Zwracamy tylko uwagę, że takie reklamy naruszają godność człowieka. Podczas konferencji zaprezentowano też inne dwuznaczne reklamy z półnagimi kobietami. Walkę z tego rodzaju reklamami wspiera Helsińska Fundacja Praw Człowieka. Dr Adam Bodnar z jej zarządu uważa, że jest szansa, by Mrozik wygrała w sądzie. Zaznacza, iż w takich sytuacjach pozew o naruszenie dóbr osobistych to jedyna możliwość interwencji. – W przypadku reklam telewizyjnych nie ma problemu, bo sankcje, kary finansowe może nałożyć Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, w przypadku plakatów, billboardów na ulicach czy Internetu nie ma się już do kogo zwrócić – mówi Bodnar. Firma Multimedia Polska nie odpowiedziała w piątek na nasze pytania w tej sprawie.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA