fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Amerykański rynek reklamy w komórkach wart ponad 700 mln dol.

Najszybciej będą w USA rosły w tym okresie przychody z reklamy w wyszukiwarkach. W 2014 r. reklamodawcy zainwestują w nie już 858,2 mln dolarów.
Rzeczpospolita
Magdalena Lemańska
Mały na razie amerykański rynek tzw. mobilnej reklamy (eMarketer właśnie oszacował jego wartość na koniec ubiegłego roku na 743,1 mln dol.) będzie szybko rósł w kolejnych latach.
 
Jak podaje firma, w latach 2009 – 2014 jego wartość ma szansę zwiększać się każdego roku aż o 44 proc., a więc wielokrotnie przewyższyć tempo wzrostu całego rynku reklamy. W tym roku wydatki na taką promocję w USA wzrosną o prawie 50 proc., a w 2014 roku na reklamy w komórkach firmy za oceanem wydadzą już ponad 2,5 mld dol.
Najwyższe wpływy generują dziś reklamy wysyłane esemesami – w ubiegłym roku stanowiły 44 proc. wszystkich. W ciągu najbliższych kilku lat przodującą formą reklamy stanie się jednak w USA reklama graficzna. W 2014 roku będzie generowała już prawie 35 proc. wszystkich wpływów, a przychody z niej będą wyższe niż cały dzisiejszy rynek reklamy mobilnej – wyniosą 887,6 mln dol.
Najszybciej – średnio o 59 proc. każdego roku – będą w USA rosły w ciągu najbliższych czterech lat przychody z reklamy w wyszukiwarkach. W 2014 roku reklamodawcy zainwestują w nie już 858,2 mln dol.
To skutek postępu technologicznego, jeśli chodzi o same aparaty telefoniczne, ale i rosnącego dostępu do mobilnego Internetu. Jak wynika z badań Pew Internet & American Life Project, komórkę ma już 85 proc. Amerykanów, w tym 48 proc. tych, którzy mają więcej niż 75 lat. W grupie ludzi od 18 do 34 lat ten wskaźnik dobija do 95 proc. Z Internetu przez telefon komórkowy korzysta już 38 proc. użytkowników komórek za oceanem.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA