fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Finanse

Firmy otwierają swoje strony w sieci

Piotr Mazurkiewicz
Już 30 tys. firm założyło za darmo stronę w sieci w ramach projektu „Rewolucja Internetowa”. Co 20 minut zgłasza się kolejna
– Internet to najszybciej rosnący segment polskiej gospodarki. Firmy, zwłaszcza mniejsze, wciąż podchodzą do niego ostrożnie, choć daje im możliwość dotarcia do wielu klientów nie tylko w Polsce, ale i za granicą – mówił wczoraj wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak.[wyimek]15,5 mld zł w tym roku wyniesie wartość e-handlu w Polsce[/wyimek]
Resort jest partnerem akcji „Rewolucja internetowa” prowadzonej przez Google’a, PKPP Lewiatan i home.pl. Firmy mogą za darmo zakładać strony internetowe oraz testować kampanie w sieci. Później od samych przedsiębiorców zależy, jaką dalszą opcję funkcjonowania strony wybierają. Zaawansowane opcje to już dodatkowe koszty. – W Wielkiej Brytanii już ponad 7 proc. PKB generowane jest w Internecie – więcej niż przez budownictwo czy transport – mówi Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy wynika, że nadal tylko połowa polskich firm ma swoje strony internetowe. Im mniejsze przedsiębiorstwo, tym podejście do sieci jest bardziej ostrożne. Większość korzysta z sieci głównie w zakresie poczty e-mail. – Dlatego głównym celem powinna być budowa świadomości, jakie korzyści przynosi takie narzędzie – mówi Jacek Czech, zastępca sekretarza generalnego Krajowej Izby Gospodarczej.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA