fbTrack

Życie na wyciągnięcie ręki

NASA
Naukowcy są już bliscy odkrycia planet podobnych do Ziemi. Liczą na to, że znajdziemy na nich jakieś formy życia lub warunki do ich powstania
Podczas konwencji instytutu SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence Institute) w Mounrain View w Kaliforni Seth Shostak, najstarszy astronom pracujący w tym instytucie, ocenił szanse na odkrycie pozaziemskiej cywilizacji jako bardzo duże. – Jestem przekonany, że sygnały od rozumnych istot mieszkających gdzieś daleko odkryjemy w ciągu 25 lat – powiedział. Swe przekonanie opiera na równaniu Drake’a, pioniera SETI. Frank Drake oszacował szanse łączności z obcą cywilizacją w latach 60. na podstawie ówczesnej wiedzy o gwiazdach w galaktykach i formowania się planet wokół nich.

Ale czy naprawdę jesteśmy już bliscy sukcesu?

– Mogłabym się założyć, że za 20 – 30 lat życie w kosmosie znajdziemy – powiedziała „Rz” prof. Ewa Szuszkiewicz z Zakładu Astronomii i Astrofizyki Uniwersytetu Szczecińskiego, koordynator Centrum Astrobiologicznego CASA* i reprezentant Polski w European Astrobiology Network Association (EANA).Pytanie tylko gdzie? Czy w Układzie Słonecznym,...