fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Społeczeństwo

Czego kobiety szukają w sieci

Witrynę wizaz.pl odwiedza co miesiąc 1,2 mln użytkowniczek
Rzeczpospolita
Polki chętnie odwiedzają nie tylko kobiece serwisy, ale również witryny finansowe
Portal [link=http://Kafeteria.pl]Kafeteria.pl[/link], który zajmuje się głównie urodą i zdrowiem, w ciągu miesiąca notuje grubo ponad 23 mln odsłon (otwarć strony). Inny – Szafa.pl – ma prawie 620 tys. użytkowników i ponad 20 mln odsłon. Po co paniom babskie portale?
– Przydają się np., gdy brakuje pomysłu, w co się ubrać czy jakie dobrać dodatki – tłumaczy Kasia, studentka z Warszawy.
A na kobiecych stronach dominują informacje o nowych kolekcjach, kosmetykach czy modnych kolorach. Na [link=http://Cogdziezaile.pl]Cogdziezaile.pl[/link] przeczytamy np., że w nadchodzącym sezonie trendy będą panie w balerinkach w kolorze fuksji. A te, które martwią się pluchą, mogą obejrzeć kolekcję kaloszy.
W pozbyciu się nadmiaru garderoby pomaga [link=http://Szafa.pl]Szafa.pl[/link]. – Ubrania, buty i dodatki można wymienić lub sprzedać – mówi Andrzej Domagała, współtwórca serwisu, na którym co miesiąc dochodzi do 30 tys. transakcji.
Na [link=http://Kobieta.pl]Kobieta.pl[/link] poza modą i urodą można poczytać o partnerstwie i wychowaniu dzieci. Kobiety mają też swoją społeczność. – Tworzą profil, poznają ludzi o podobnych zainteresowaniach, piszą bloga, prowadzą prywatny kalendarz online – wymienia Małgorzata Mikiciuk, naczelna Kobiety.pl.
Na [link=http://PuellaNova.pl]PuellaNova.pl[/link] użytkowniczki mogą skorzystać z kalkulatorów, które policzą nie tylko kalorie, ale i koszty palenia papierosów czy ilość alkoholu w organizmie. Obcasy.pl proponują dział "My i Technika", w którym można się dowiedzieć o nowinkach technicznych, np. słuchawkach ozdobionych kamieniami Svarowskiego.
Jednak zdaniem Joanny Piotrowskiej, feministki i założycielki portalu [link=http://Feminoteka.pl]Feminoteka.pl[/link], witryny określane jako kobiece są zbyt monotonne. – W dużej mierze są robione pod reklamodawców, a tych z branży moda i uroda jest sporo – mówi. Ale to się zmieni. – Na Zachodzie dostrzeżono większe spektrum zainteresowania kobiet. Także to, że chcą jeździć dobrymi samochodami, a nie najmniejszymi, które łatwo zaparkować. Są coraz bogatsze, więc chcą wiedzieć np., gdzie dobrze zainwestować.
– Jesteśmy portalem lifestylowym – wyjaśnia Mikiciuk. – Jeśli któraś z kobiet interesuje się szczególnie kulturą, interesujących ją informacji i będzie szukać na stronach temu poświęconych.
A badania pokazują, że kobiety chętnie korzystają z portali, które uchodzą za bardziej interesujące mężczyzn. Wśród użytkowników stron grupy [link=http://Money.pl]Money.pl[/link], dotyczących głównie finansów czy prawa, nieznacznie przeważają kobiety. – Coraz więcej pań się szkoli i działa w biznesie. Szukają wiedzy na specjalistycznych stronach – wyjaśnia Izabela Kielczyk, psycholog biznesu.
[ramka][srodtytul]Opinie[/srodtytul]
[i]Maja Włoszczowska, wicemistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim[/i]
Przeglądam dużo sportowych serwisów. Klikam oczywiście na wiele stron poświęconych kolarstwu. Jednymi z moich ulubionych są Cyclingnews.com, Bikeworld.pl czy Pro-Cycling.org. Czasami zerkam też na strony innych kolarzy. Często umieszczają informacje o tym, gdzie i jak trenują, więc z takich witryn można się sporo dowiedzieć o ich przygotowaniach. Internetowe strony służą mi też do nauki języków obcych, kontaktu z fanami czy rodziną i przyjaciółmi, gdy np. jestem gdzieś na zawodach. Czasem przeglądam też strony podróżnicze, gdy np. planuję jakieś wakacje. Kobiece portale? Takie pisma wolę chyba czytać w wersji papierowej. [i]—anie[/i]
[i]Janina Ochojska, działaczka humanitarna, założycielka Polskiej Akcji Humanitarnej[/i]
Dzień zaczynam oczywiście od kliknięcia w brzuszek pajacyka na stronie Pajacyk.pl. Codziennie zaglądam na witryny, z których mogę się dowiedzieć, co się dzieje na świecie, czy zdarzyły się jakieś katastrofy humanitarne, gdzie potrzebne jest wsparcie organizacji i czy już w danym miejscu pracują jakieś ekipy. Sprawdzam też sytuację w krajach, do których z pomocą dociera PAH. Są dwie ważne dla organizacji humanitarnych strony: ta agencji Reuters Alertnet.org i witryna agend ONZ Relief.web. Internet bardzo pomaga mi w pracy.Prywatnie lubię zamawiać książki przez Internet i czytam o bieżących wydarzeniach na portalach polskich mediów. [i]—anie[/i]
[i]Anita Werner, dziennikarka TVN i TVN 24[/i]
Korzystam w zasadzie wyłącznie z serwisów informacyjnych. Przeglądam witryny polskich tytułów prasowych, portale informacyjne i oczywiście stronę mojej stacji. Ze stron zagranicznych odwiedzam ABC, ABC News, CNN czy BBC. Lubię oglądać fragmenty amerykańskich talk show takich dziennikarzy jak Larry King czy Davida Lattermana – nie tylko tych z udziałem polityków. Czytam też wywiady, lubię wiedzieć, co myślą mądrzy ludzie. W internecie przeglądam też informacje o podróżach, motoryzacji, gospodarce.Do zagranicznych stron sięgam nie dlatego, że uważam je za lepsze od krajowych. Chcę mieć świeże spojrzenie na świat i nie zamykać się w polskim ogródku. [i]—anie[/i][/ramka]
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA