fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Technologie w cenie

Bloomberg
Listę stu najcenniejszych brandów globu po raz piąty z rzędu otwiera Apple. W pierwszej piątce znalazły się aż cztery marki reprezentujące nowe technologie.

W najnowszym zestawieniu magazynu „Forbes" grupującym najdroższe znaki firmowe świata są marki z 15 krajów (ranking nie obejmuje Polski). Najwięcej znaków firmowych mają USA, Niemcy – dziewięć, a Japonia i Francja po siedem. Najdroższe marki reprezentują 20 branż. Najwięcej z nich, bo aż 15 w setce, przypada na technologie. To znak naszych czasów. Technologiczną branżę reprezentuje zwycięzca. Po raz piąty z rzędu jest nim amerykański Apple. Wartość znaku nadgryzionego jabłka urosła przez rok o 17 proc., do 145,3 mld dol. Kolejne są Microsoft, Google i IBM (5. pozycja). Jedyną firmą nietechnologiczną w pierwszej piątce jest Coca-Cola (na 4. pozycji).

Kto zyskał, kto stracił

Najwięcej na wartości zyskała marka Facebook (+54 proc., do 36,4 mld dol., miejsce 10.). Za nim podąża Amazon.com (32 proc., 28,1 mld dol. i 13. pozycja). Znak wytwórni Disney podrożał o 26 proc., do 34,6 mld dol. Mocno zyskały też Toyota i Sony (po 21 proc.).

Niemal ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA