fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Seniorki polubiły media społecznościowe

Bloomberg
Seniorzy odkrywają media społecznościowe. Facebook, Twitter czy YouTube coraz większym powodzeniem cieszą się wśród osób dojrzałych, szczególnie wśród kobiet

Jak wynika z badania dotyczącego zachowania i aktywności kobiet w social media przeprowadzonego przez Com Creation, HG Intelligence i Sotrendera w 2014 roku to najczęściej kobiety w starszym wieku korzystały z popularnych serwisów.

Z raportu wynika, że Facebook największy wzrost liczby użytkowników wśród mężczyzn odnotował w najstarszych grupach wiekowych. Panów powyżej 55 roku życia przybyło o 26 proc., natomiast tych w wieku od 15 do 24 lat (najliczniejsza grupa) o 6 proc.. Spadek wśród mężczyzn został zaobserwowany tylko w najmłodszej grupie wiekowej (7 – 14 lat) i wyniósł -3 proc. Wśród pań zanotowano podobny trend – najszybciej wzrastała liczba użytkowniczek z najstarszych grup wiekowych (+32 proc. wśród kobiet między 45 a 54 rokiem życia, o 27 proc. wzrost w przedziale wiekowym 35 – 44 oraz 55+). Liczba kobiet między 15 a 24 oraz 25 a 34 rokiem życia wzrosła odpowiednio o 2 proc. i  11 proc. Niewielki spadek odnotowano jedynie w najmłodszej grupie -1 proc.

Kobiety równie chętnie korzystały z serwisów LinkedIn, gdzie liczba uczestniczek po 50 roku życia wzrosła o 63 proc. i YouTube, który zwiększył zainteresowanie wśród kobiet w grupie wiekowej 45-54 o 12 proc. i o 10 proc. po 55 roku życia. Podobnie było w przypadku Twittera, gdzie obie grupy powiększyły swoją liczebność o 27 proc. i 3 proc.

Według danych Megapanelu szczególnie szybko rośnie liczba Polaków korzystających z  Instagrama. Portal ten odnotował największy, bo aż 20 proc. wzrost zainteresowania wśród polskich internautów. Największe powodzenie ma wśród kobiet - 1,23 mln, wobec  0,96 mln mężczyzn.

Użytkowniczki serwisów społecznościowych najbardziej interesowały kategorie: dom i ogród, macierzyństwo, kosmetyki oraz odzież. Panów najbardziej ciekawiły informacje ze  sportu, motoryzacji, IT i elektroniki oraz polityka.

Z badania wynika, że panie chętniej niż panowie angażują się w komunikację z markami. Nawet jeśli profile skierowane są głównie do mężczyzn, na czym korzystają marketerzy. "Innowacyjne marki stosują już wysublimowane algorytmy, które na podstawie aktywności w social media, wspierają proces zakupowy w sklepach stacjonarnych (offline). To na nich budowane są nowoczesne mechaniki programów lojalnościowych i polityki sprzedażowe korporacji" – stwierdza cytowany w raporcie Jarosław Królewski, dyrektor zarządzający HG Intelligence SA. "Jeśli konkretne marki chcą, aby kobiety interesowały się nimi bardziej, muszą prowadzić komunikację, która jest bezpośrednio do nich kierowana. Z wykorzystaniem technik, które będą dla nich atrakcyjne, a nie zostawianie tego przypadkowi" - tłumaczy dr Anita Kijanka z Com Creation.

Raport dostępny jest na stronie www.sotrender.pl.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA