fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Polskie mikroprzedsiębiorstwa planują ekspansję

Aż 21 proc. polskich mikrofirm planuje rozszerzyć obszar swojej działalności w ciągu najbliższych dwóch lat. Oznacza to, że w 2016 roku już co trzecie mikroprzedsiębiorstwo będzie działało na więcej niż jednym rynku - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.
Wśród firm, które do tej pory zdecydowały się na ekspansję krajową lub zagraniczną, aż 94 proc. z nich pozytywnie ocenia ten ruch, a 96 proc. planuje wejść na kolejne rynki. Większość przebadanych firm planuje rozszerzać swój zasięg na terenie Polski. Przedsiębiorcy najchętniej rozszerzają działalność na województwa mazowieckie (16 proc.), śląskie (13 proc.) oraz wielkopolskie (11 proc.). Natomiast wśród rynków zagranicznych wybór najczęściej pada na Niemcy - aż 34 proc.(spośród firm, które chcą zaistnieć za granicą) ma zamiar prowadzić interesy u naszego zachodniego sąsiada. Jak wynika z danych GUS, Niemcy to nadal najpopularniejszy w Polsce kierunek eksportu, dlatego nie dziwi fakt, że również mikroprzedsiębiorcy najczęściej wybierają ten rynek. - Z całą pewnością sprzyja temu również stabilność gospodarcza i regulacyjna u naszych zachodnich sąsiadów - mówi Tomasz Daniun, dyrektor ds. segmentów detalicznych w Citi Handlowy. Jak dodaje najpopularniejsze kierunki ekspansji krajowej to województwa o małym poziomie bezrobocia i dużej konkurencji. - Daje to szansę na rozwój, ale wymaga od przedsiębiorców dobrego rozeznania rynku, przygotowania się do nowych inwestycji, ściśle określonej strategii działania oraz innowacyjnego podejścia do odbiorców produktów i usług - zaznacza.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA