fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Brytyjka za sterami Citroena

Linda Jackson
materiały prasowe
Od dziś kierowanie legendarną francuską firmą motoryzacyjną przejmuje Linda Jackson
Będzie trzecią z kolei kobietą rządzącą dużą firmą samochodową, po Annette Winkler pracującej dla Smarta oraz Mary Barra z General Motors. - To absolutnie fantastyczna szansa- uważa Jackson, która obecnie jest szefową Citroena w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Jackson przejmie władzę od ustępującego prezesa Frederica Banzet'a.  Citroen jest częścią PSA Peugeot Citroen, drugiego co do wielkości w Europie producenta samochodów. Zmiana  nastąpi również w luksusowej części firmy, DS, którą obejmie Yves Bonnefont.
Linda Jackson ma 35-letnie doświadczenie na stanowiskach dyrektorskich. Zaprzecza, by fakt, że jest kobietą, czy też, że pochodzi z Wielkiej Brytanii, miały znaczenie przy jej wyborze.
- To pytanie zadawano mi po wielekroć w ostatnim czasie - stwierdziła Jackson. - Mam nadzieję, że mój awans jest kwestią mojego doświadczenia zawodowego oraz wynika z faktu, że nadaję się do tej roboty.
Peugeot Citroen, który jest zależny od koniunktury na rynku europejskiego, a na którym sprzedaż samochodów kuleje, w ostatnich dwóch latach odnotował straty w wysokości 7,2 mld euro.
W kwietniu tego roku firma ogłosiła program rozwoju, na który składają się: cięcie kosztów, ograniczenie liczby produkowanych modeli oraz współpraca z chińskim Dongfeng Motors.
Jackson chce aby firma sprzedawała więcej samochodów na innych rynkach. - W 2008 roku sprzedaż poza Europą stanowiła 20 procent produkcji. Obecnie jest to 41 procent. Naszym ambitnym celem jest osiągnięcie 50 procent do roku 2015. Rynek chiński będzie znaczący dla sukcesu koncernu. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że rynek w Chinach jest i będzie największy, i że należy na tym rynku zaistnieć.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA