fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Kryzys uderzył w Kraft Foods

Bloomberg
Amerykański koncern spożywczy Kraft Foods wyraźnie odczuł efekty kryzysu i mniejszy popyt konsumentów.
Kraft zanotował w trzecim kwartale spadek obrotów o ponad 4 proc. - do 4,39 mld dolarów.
- Te dane wyraźnie pokazują, że to był trudny czas dla naszych klientów - powiedział Tony Vernon, prezes koncernu. Z danych firmy wynika, że najbardziej spadła sprzedaż gotowych dressingów i majonezu. Mimo to Kraftowi udało się zwiększyć zysk, dzięki obniżeniu kosztów - o 7 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem zeszłego roku. Zysk wyniósł 500 mln dolarów. Jednak akcje koncernu straciły na wartości o 0,8 proc do 55 dolarów.
W 2012 roku Kraft podzielił się na dwie części - dział produkcji słodyczy i przekąsek o nazwie Mondelez oraz Kraft Foods, który koordynuje produkcje i sprzedaż napoi, serów i dan gotowych na terenie USA oraz Kanady.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA