fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Caudalie: światowa terapia skóry winem

Bloomberg
Francuska firma produkująca kosmetyki do pielęgnacji skóry na bazie winorośli chce działać samodzielnie i rozwijać się na świecie, zwłaszcza w Azji - wykorzystując popularność chińskich preparatów
Rodzinna firma Caudalie, wyspecjalizowana w produktach pochodzących z winorośli (pestek, młodych pędów), posiada główny ośrodek pielęgnacji (spa) w winnicy Chateau Smith Haut Lafitte w regionie bordoskim, skąd pochodzi trunek tzw. grand cru classe z rodziny Graves. Winnicę kupił dawny właściciel sklepów Go Sport, ojciec Mathilde Thomas, która z mężem Bertrandem założyła oryginalną  firmę kosmetyczną.
- Podczas pewnego winobrania badacz i chemik Joseph Vercauteern uświadomił nam, że winorośl to prawdziwy skarb, jeśli chodzi o niewykorzystane surowce - wspomina Mathilde. W 4 lata po powstaniu jej firma uruchomiła pierwszy we Francji spa nastawiony na "winoterapię". Lokalizacja w prestiżowej domenie ułatwiła uczynienie z tego ośrodka luksusowej witryny marki Caudalie.
Produkty opracowane w laboratorium francuskiej doliny kosmetycznej w Saint-Jean-de-Braye są następnie wytwarzane przez podwykonawcę w Angers.
Środki do pielęgnacji twarzy  zapewniają 80 proc. sprzedaży na świecie, reszta przypada na perfumy i preparaty do ciała. Największy przeboj handlowy - serum eclat - kosztuje ok.45 euro. Na początku roku firma wypuściła gamę wyrobów luksusowych pod nazwą "Premier cru", w tym krem przeciw zmarszczkom w cenie okoli 80 euro.

Rozwój na świecie od Stanów

Państwo Thomas chcieli zrobić też karierę międzynarodową. Dziesięć lat temu założyli filię w USA uruchamiając kolejny spa w prestiżowym Hotel Plaza w Nowym Jorku i dwa butiki. Chcąc przyśpieszyć ekspansję przenieśli się w 2011 r. do Nowego Jorku. - Trzeba było być na miejscu, aby dobrze rozeznać się w kanałach dystrybucji - wyjaśnia Mathilde.
To posunięcie opłaciło się. Sprzedaż w USA skoczyła w tym roku o 35 proc. do ok.10 proc.  łącznych obrotów 130 mln  euro w  tym roku (nie licząc spa i butików), które będą większe o 13 proc. W 2014 r. Prima spodziewa się dalszej poprawy o 15 proc. dzięki nowym punktom sprzedaży w Azji i Europie (bez Francji), a  także dzięki organicznemu wzrostowi w USA.
We Francji, gdzie Caudalie osiąga połowę sprzedany i jest największym dostawcą preparatów przeciw zmarszczkom dostępnych w aptekach, wzrost wyniósł zaledwie 4 proc., bo zawiniło spowolnienie gospodarki. Co do reszty Europy, to Włochy są nadal trudnym rynkiem, natomiast niespodziewanie dobrze wypadają Hiszpania i Portugalia.
Caudalie planuje zwiększenie liczby sklepów. Po 2 butikach w  Nowym Jorku i dwóch w Brazylii otworzyła latem pierwszy w Paryżu, przygotowuje otwarcie w Mediolanie. Do istniejących już 7 ośrodków typu spa dołączą dwa, na Ukrainie i w Chile.

Kolej na Azję

Firma zamierza wesprzeć ofertę  wyrobów "Premier cru" działalność nowego przedstawicielstwa  na region Azji i sklepu w Hongkongu - tłumaczy Mathilde Thomas. - Azja szybko rośnie - uważa, a region ten stanowił dotąd małą część przychodów firmy. Popyt na luksus w Chinach i Hongkongu rośnie lawinowo. Obecnie szacuje się go na 3,5 mld euro wobec światowego rynku 27,4 mld, a do 2017 r. powinien zwiększyć się do 6,6 mld euro - zakłada instytut Euromonitor.
Szybki rozwój firmy rodzinnej nie pozostał nie zauważony. - Wszystkie  duże firmy kosmetyczne wyrażały zainteresowanie, ale nam  jest dobrze z naszą niezależnością - powiedziała Mathilde Thomas nie ujawniając nazw tych zainteresowanych. Grupa artykułów luksusowych LVMH i gigant kosmetyczny L'Oréal odmówiły wypowiedzi, czy rozmawiały z Caudalie.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA