fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Telewizje kuszą nowościami

Magdalena Lemańska
Autorskie nowinki rozrywkowe szykują na jesień nie tylko Polsat, TVN i TVP, ale też coraz bogatsze mniejsze stacje.
Ostatnie dni sierpnia to w telewizji czas bardzo gorący – bez względu na aurę. To właśnie teraz na ostatni guzik dopinane są szczegóły ramówek, kręcone ostatnie zdjęcia do programów. Wszystko ma być gotowe na startujący od września nowy sezon telewizyjny. Tak nadawcy szykują się do ostrej walki o widzów.
Wysyp nowości szykuje Polsat – aż siedem. W tym reality show „Fat killers. Zabójcy tłuszczu", kulinarny „Top Chef" i paradokumentalny serial „Ślubna gorączka" śledzący perypetie par przygotowujących się do ślubu.
– Polsat zapowiadał, że będzie bronił pozycji po wyłączeniu analogowego nadawania naziemnego w Polsce (nastąpiło pod koniec lipca – red.). Niewykluczone, że właśnie dlatego teraz więcej inwestuje w ramówkę – ocenia Dominik Niszcz, analityk Domu Maklerskiego Raiffeisen.
TVP w Dwójce nadal stawia na „The Voice of Poland". W TVP1 nowościami będą m.in. talk-show „Świat się kręci" i program kulinarny „Sąsiad na widelcu, czyli co się jada u sąsiada".
83,1 mln zł przyniósł w I półroczu X Factor; to najwyższe wpływy z reklam wśród programów z gwiazdami
W TVN wprawdzie bez szaleństw – będzie tylko jedna rozrywkowa nowość, ale za to wykorzystująca nieobecny dotąd na polskim rynku format telenoweli hybrydowej. W „Wawa non stop" wystąpią ściągający do stolicy z innych regionów kraju naturszczycy, pod których osobowości napisano scenariusz.
Producenci zacierają więc ręce, bo choć na telewizyjnym rynku widać jeszcze kryzys (według domu mediowego Starlink w I kw. wpływy reklamowe telewizji spadły rok do roku o 7,9 proc., do 774,2 mln zł), to perspektywy na kolejny rok się poprawiają.
– Widać, że rynek się ożywił, przygotowujemy sporo nowych produkcji. Pracujemy nad nowymi serialami dla TVP, z których pierwsze trafią na ekrany jesienią 2014 r. – mówi Maciej Grzywaczewski, wiceprezes firmy ATM Grupa.
Polacy coraz chętniej oglądają też małe stacje, w tym nowe kanały naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w I półroczu łączny udział tzw. Wielkiej Czwórki (TVP1, TVP2, TVN i Polsat) w widowni pierwszy raz w historii spadł poniżej 50 proc.
Mniejsze stacje rosną więc w siłę i z energią inwestują w swoje programy. Np. Puls 2 we wrześniu rusza z pierwszym własnym reality show o dolnośląskich ratownikach. W lokalne programy inwestują też płatne kanały, jak Fox Life (pokaże modowy talent show „Projektanci na start"), Viva, HBO czy National Geographic.
– Duzi nadawcy tną koszty, a możliwości finansowe małych wciąż są niewielkie. Mniejsze stacje szukają jednak sposobu na poprawianie wyników– mówi Ryszard Sibilski, dyrektor zarządzający firmy producenckiej Endemol Polska.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA