Nie imponują moralnością płatniczą mimo rekordów sprzedaży

Trwa bardzo dobra passa na polskim rynku motoryzacyjnym. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w maju br. zarejestrowano 42,4 tys. aut...

Niemiecki koncern wygrywa w UE

Mimo afery z fałszowaniem pomiarów emisji spalin Volkswagen zwiększył po pierwszych pięciu miesiącach 2018 r. sprzedaż o 6,8 proc. w ujęciu r./r. To znaczn...

KIA, Mazda i Subaru liderami rankingu dilerów

Raport satysfakcji dilerów sporządzany przez firmę doradczą EY oraz DCG Dealer Consulting ma się przyczynić do polepszenia współpracy firm prowadzących spr...

Od średniej dla unijnego rynku dzieli nas przepaść

Polska ma jeden z najniższych w Europie wskaźników rejestracji nowych aut na tysiąc mieszkańców.

Ubywa dilerów, ale sprzedaż aut rośnie

Dwie największe grupy dilerskie w Polsce sprzedają ponad 20 tys. samochodów rocznie każda. Do 50 dilerów należy w sumie już połowa rynku.

Nadciąga czas wielkich zmian w branży poligraficznej

Rosnąca konkurencja i coraz większe koszty pracy zmuszają firmy poligraficzne do inwestycji w nowoczesne technologie. Branża musi się także dostosować do n...

Warto wykorzystać duży potencjał

Tempo rozwoju branży poligraficznej w Polsce po wielu dobrych latach może nieco przyhamować w związku z ograniczeniem dotacji unijnych.

Mamy szansę zostać europejskim centrum druku

Z kanclerzem Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga rozmawia Andrzej Pałasz.

Branża poligraficzna ma dobre perspektywy

Ostatnie lata to czas mocnego rozwoju polskiej poligrafii, wspieranej m.in. unijnymi dotacjami. Dziś pieniędzy z UE jest mniej, jednak oferta firm jest bar...

Oni się liczą na rynku poligrafii

Kluczem do umacniania własnej pozycji w tym sektorze jest, jak podkreślają jego przedstawiciele, wprowadzanie w przedsiębiorstwach rozwiązań i technologii,...

Trzeba znaleźć pomysł na siebie

Dla branży poligraficznej – jak wynika z naszych dzisiejszych materiałów – są dwie wiadomości: pierwsza dobra i druga niestety nieco gorsza. Ta dobra wiado...

Rosnące potrzeby sektora poligraficznego

Rynek poligraficzny w Polsce stanowi jeden z najszybciej rozwijających się sektorów krajowego przemysłu. Perspektywy na najbliższe lata przewidują dalszy j...

Moralność płatnicza na średnim poziomie

Wartość produkcji sprzedanej branży poligraficznej wyniosła w 2017 r. 15,6 mld zł, było to o 6,1 proc. więcej niż w 2016 r. Podobne tempo wzrostu (5–6 proc...

Polskie TIR-y wciąż dominują w Europie, ale rosną problemy

Branża międzynarodowych przewoźników drogowych ma nowe ciężarówki, ale brakuje jej kierowców. Problemem są także rosnące koszty.

Wielki sukces i wielkie wyzwanie

Rozwój branży logistycznej to niewątpliwy sukces polskiej przedsiębiorczości. Nasze firmy opanowały kawał transportowego europejskiego tortu.

Bezpiecznie z kartą przedpłaconą

Wiele firm z branży transportowej boryka się z narastającym problemem bezpieczeństwa swoich kierowców. W tej sytuacji realną wartością jest dla nich możliw...

Więcej inwestycji w przeładunki

W rozbudowie systemów transportowych na terenie Polski kluczową rolę mają odgrywać nowe terminale przeładunkowe oraz centra logistyczne. Dalej będzie się z...

Nam się chce bardziej niż innym

Koszty nie są już najważniejszym elementem, którym konkurujemy na unijnych rynkach. Kluczowa jest jakość, terminowość, elastyczność działania – mówi prezes...

Mimo dobrej koniunktury – widoczne trudności

W przypadku firm transportowych mamy obecnie do czynienia z szybszym wzrostem kosztów działalności niż przychodów, co oznacza pogarszanie się zyskowności i...

Pociągi konkurencją dla ciężarówek

Udział kolei w przewozach towarowych zmalał o 11 pkt proc. w ciągu 10 lat. Teraz modernizacja linii zwiększy jej atrakcyjność: pociągi będą szybsze i bardz...