Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 17.10.2018 08:20 Publikacja: 17.10.2018 08:20
Coraz częściej firmy wykorzystują kanały elektroniczne w swojej działalności
Foto: AdobeStock
W 2017 r. na rynku zawarto ponad 37 mln transakcji, co jest imponującym wynikiem. Z danych PSSB wynika, że ponad 80 proc. transakcji zawieranych jest już w formie elektronicznej, głównie przez platformy e-commerce.
Dlatego jest to jeden z głównych kierunków, w jakim rozwijają się teraz firmy z branży. – Jesteśmy świadomi zagrożeń, takich jak digitalizacja procesów zakupowych. Dla grupy klientów, zwłaszcza młodszych, spotkanie z konsultantką nie jest konieczne, ponieważ uważają oni, że sami są wystarczająco kompetentni, by kupić swoje kosmetyki, np. przez internet – mówi Anna Kłosowicz, menedżer ds. marketingu i komunikacji w Mary Kay Cosmetics Poland.
Rynek magazynowy jest w fazie stabilizacji po bardzo intensywnych zmianach w ciągu ostatnich lat. Perspektywy rozwoju są dobre.
Co piąty przedstawiciel branży mówi o złej i bardzo złej kondycji finansowej w ostatnim kwartale tego roku.
Roboty wspierające pracowników fizycznych, pompy ciepła, panele solarne. Technologie i zielone rozwiązania zapewniają przewagi konkurencyjne.
Prawie 0,8 mld euro ulokowano w nieruchomościach logistyczno-przemysłowych w Polsce od początku roku. Na rynku pojawili się nowi gracze.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Cały sektor zmaga się z wieloma wyzwaniami, a problemy jednych wpływają niestety na kondycję drugich, bo TSL to łańcuch naczyń połączonych.
To, że handlowiec zleca wyprodukowanie czegoś według własnego wzoru i potem sprzedaje to dobro w nieprzetworzonej formie, nie przekreśla prawa do niższego, 3-proc. ryczałtu dla działalności usługowej w zakresie handlu.
Padły pierwsze salwy w wojnie handlowej między Unią Europejską i Chinami. Pekin odpowiedział kaucjami na alkohol na nałożone przez Brukselę cła na samochody elektryczne. Czy kolejnym celem będą produkty mleczarskie?
Koszt przygotowania tradycyjnych pierogów z kapustą i grzybami wraz z barszczem przed świętami jest w Polsce o 13 proc. wyższy niż rok temu. Tylko Brytyjczycy i Australijczycy notują większy wzrost ceny. Najdroższy obiad zjedzą natomiast Hiszpanie.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masło, ale także warzywa, owoce, kawa czy czekolada.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Jeśli sprzedawca w sklepie stacjonarnym wyda towar przed zaakceptowaniem płatności, to ma małe szanse na odzyskanie swoich pieniędzy. Wszystko będzie zależeć tylko i wyłącznie od dobrej woli i uczciwości klienta.
Na Morzu Bałtyckim mamy do czynienia z aktami terrorystycznymi. Trwa wojna hybrydowa – mówi wiceadmirał Krzysztof Jaworski, dowódca Centrum Operacji Morskich.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas