Europa lubi konsultantów

Choć sposobów na zakupy jest coraz więcej, grupa zwolenników sprzedaży bezpośredniej nie tylko nie maleje, ale systematycznie rośnie na całym kontynencie.

Publikacja: 17.10.2018 08:20

W całej Europie rynek sprzedaży bezpośredniej ma się dobrze. Jak podaje Seldia – Europejskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej – w 2017 r. ten rynek w Europie wzrósł o 3,5 proc. i wart był 34 mld euro. Z kolei jeśli chodzi tylko o państwa Unii Europejskiej, to wzrost wynosił 2,4 proc., do 29,8 mld euro. W tym samym czasie polski rynek rozwijał się w tempie 4,6 proc.

– Rynek sprzedaży bezpośredniej z roku na rok rozwija się dynamicznie. Polska może poszczycić się znacznie wyższym wzrostem sprzedaży niż średnia dla krajów Unii Europejskiej. Oznacza to, że klienci są coraz bardziej otwarci na ten model sprzedaży – mówi Wojciech Ćmikiewicz, dyrektor sprzedaży Vorwerk Polska, oferujący wielofunkcyjne urządzenie kuchenne Thermomix.

Pozostało 88% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Analizy Rzeczpospolitej
Polska na celowniku najemców
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Analizy Rzeczpospolitej
Transport i magazyny przeładowane problemami finansowymi
Analizy Rzeczpospolitej
Wielkie pudła? Współczesne magazyny to coś więcej
Analizy Rzeczpospolitej
Inwestorzy garną się nad Wisłę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Analizy Rzeczpospolitej
Na tle kondycji finansowej całego sektora TSL branża logistyczna wypada nieźle