Aktualizacja: 17.10.2018 08:20 Publikacja: 17.10.2018 08:20
W całej Europie rynek sprzedaży bezpośredniej ma się dobrze. Jak podaje Seldia – Europejskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej – w 2017 r. ten rynek w Europie wzrósł o 3,5 proc. i wart był 34 mld euro. Z kolei jeśli chodzi tylko o państwa Unii Europejskiej, to wzrost wynosił 2,4 proc., do 29,8 mld euro. W tym samym czasie polski rynek rozwijał się w tempie 4,6 proc.
– Rynek sprzedaży bezpośredniej z roku na rok rozwija się dynamicznie. Polska może poszczycić się znacznie wyższym wzrostem sprzedaży niż średnia dla krajów Unii Europejskiej. Oznacza to, że klienci są coraz bardziej otwarci na ten model sprzedaży – mówi Wojciech Ćmikiewicz, dyrektor sprzedaży Vorwerk Polska, oferujący wielofunkcyjne urządzenie kuchenne Thermomix.
Rynek magazynowy jest w fazie stabilizacji po bardzo intensywnych zmianach w ciągu ostatnich lat. Perspektywy rozwoju są dobre.
Co piąty przedstawiciel branży mówi o złej i bardzo złej kondycji finansowej w ostatnim kwartale tego roku.
Roboty wspierające pracowników fizycznych, pompy ciepła, panele solarne. Technologie i zielone rozwiązania zapewniają przewagi konkurencyjne.
Prawie 0,8 mld euro ulokowano w nieruchomościach logistyczno-przemysłowych w Polsce od początku roku. Na rynku pojawili się nowi gracze.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Cały sektor zmaga się z wieloma wyzwaniami, a problemy jednych wpływają niestety na kondycję drugich, bo TSL to łańcuch naczyń połączonych.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
W listopadzie ceny wzrosły o średnio 5,5 proc., ale wiele produktów kupowanych często właśnie na święta zdrożało aż w dwucyfrowym tempie. To nie tylko masło, ale także warzywa, owoce, kawa czy czekolada.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Jeśli sprzedawca w sklepie stacjonarnym wyda towar przed zaakceptowaniem płatności, to ma małe szanse na odzyskanie swoich pieniędzy. Wszystko będzie zależeć tylko i wyłącznie od dobrej woli i uczciwości klienta.
Na Morzu Bałtyckim mamy do czynienia z aktami terrorystycznymi. Trwa wojna hybrydowa – mówi wiceadmirał Krzysztof Jaworski, dowódca Centrum Operacji Morskich.
Aż 2,4 z 10,2 mld zł długów firm przypada na handel. Wojna dyskontów pogłębia kłopoty tej branży.
Jak wynika z danych Eurostatu mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowiły w Unii Europejskiej 99 proc. liczby firm importujących i 98 proc. firm eksportujących w każdym roku w okresie od 2017 do 2022 r.
Centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach kupiła spółka NEPI Rockcastle. Transakcja opiewa na 405 mln euro.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas