Reklama
Rozwiń

Europa lubi konsultantów

Choć sposobów na zakupy jest coraz więcej, grupa zwolenników sprzedaży bezpośredniej nie tylko nie maleje, ale systematycznie rośnie na całym kontynencie.

Publikacja: 17.10.2018 08:20

W całej Europie rynek sprzedaży bezpośredniej ma się dobrze. Jak podaje Seldia – Europejskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej – w 2017 r. ten rynek w Europie wzrósł o 3,5 proc. i wart był 34 mld euro. Z kolei jeśli chodzi tylko o państwa Unii Europejskiej, to wzrost wynosił 2,4 proc., do 29,8 mld euro. W tym samym czasie polski rynek rozwijał się w tempie 4,6 proc.

– Rynek sprzedaży bezpośredniej z roku na rok rozwija się dynamicznie. Polska może poszczycić się znacznie wyższym wzrostem sprzedaży niż średnia dla krajów Unii Europejskiej. Oznacza to, że klienci są coraz bardziej otwarci na ten model sprzedaży – mówi Wojciech Ćmikiewicz, dyrektor sprzedaży Vorwerk Polska, oferujący wielofunkcyjne urządzenie kuchenne Thermomix.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy