Reklama

Największy magnes to morze i góry

Od 2000 roku w budowę hoteli w Polsce zainwestowano 36,5 mld złotych. Obiektów skategoryzowanych jest już prawie 2,8 tysiąca.

Publikacja: 18.09.2018 21:00

Największy magnes to morze i góry

Foto: Adobe Stock

Rynek turystycznych obiektów noclegowych w Polsce rośnie. Według danych GUS w 2017 roku skorzystały z niego 32 mln turystów. To o 1,9 mln (6,2 proc.) więcej niż rok wcześniej. Zarazem liczba noclegów przyrastała praktycznie we wszystkich rodzajach obiektów: w hotelach o 6,4 procent, w pensjonatach o 5,4 procent, w domach wycieczkowych o 5,3 procent, w ośrodkach wczasowych o 4,5 procent. W hostelach poszybowała nawet o 23,4 procent. Jedynie motele odnotowały spadek – ubiegłoroczna frekwencja okazała się w nich słabsza w porównaniu z 2016 rokiem o 6,7 procent. Prawdopodobnie dlatego, że sieć drogowa jest coraz lepsza, więc czas podróży się skraca.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Reklama
Reklama