Największy magnes to morze i góry

Od 2000 roku w budowę hoteli w Polsce zainwestowano 36,5 mld złotych. Obiektów skategoryzowanych jest już prawie 2,8 tysiąca.

Publikacja: 18.09.2018 21:00

Największy magnes to morze i góry

Foto: Adobe Stock

Rynek turystycznych obiektów noclegowych w Polsce rośnie. Według danych GUS w 2017 roku skorzystały z niego 32 mln turystów. To o 1,9 mln (6,2 proc.) więcej niż rok wcześniej. Zarazem liczba noclegów przyrastała praktycznie we wszystkich rodzajach obiektów: w hotelach o 6,4 procent, w pensjonatach o 5,4 procent, w domach wycieczkowych o 5,3 procent, w ośrodkach wczasowych o 4,5 procent. W hostelach poszybowała nawet o 23,4 procent. Jedynie motele odnotowały spadek – ubiegłoroczna frekwencja okazała się w nich słabsza w porównaniu z 2016 rokiem o 6,7 procent. Prawdopodobnie dlatego, że sieć drogowa jest coraz lepsza, więc czas podróży się skraca.

Pozostało 86% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Analizy Rzeczpospolitej
Polska na celowniku najemców
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Analizy Rzeczpospolitej
Transport i magazyny przeładowane problemami finansowymi
Analizy Rzeczpospolitej
Wielkie pudła? Współczesne magazyny to coś więcej
Analizy Rzeczpospolitej
Inwestorzy garną się nad Wisłę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Analizy Rzeczpospolitej
Na tle kondycji finansowej całego sektora TSL branża logistyczna wypada nieźle