Największy magnes to morze i góry

Od 2000 roku w budowę hoteli w Polsce zainwestowano 36,5 mld złotych. Obiektów skategoryzowanych jest już prawie 2,8 tysiąca.

Publikacja: 18.09.2018 21:00

Największy magnes to morze i góry

Foto: Adobe Stock

Rynek turystycznych obiektów noclegowych w Polsce rośnie. Według danych GUS w 2017 roku skorzystały z niego 32 mln turystów. To o 1,9 mln (6,2 proc.) więcej niż rok wcześniej. Zarazem liczba noclegów przyrastała praktycznie we wszystkich rodzajach obiektów: w hotelach o 6,4 procent, w pensjonatach o 5,4 procent, w domach wycieczkowych o 5,3 procent, w ośrodkach wczasowych o 4,5 procent. W hostelach poszybowała nawet o 23,4 procent. Jedynie motele odnotowały spadek – ubiegłoroczna frekwencja okazała się w nich słabsza w porównaniu z 2016 rokiem o 6,7 procent. Prawdopodobnie dlatego, że sieć drogowa jest coraz lepsza, więc czas podróży się skraca.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne