Rośnie znaczenie dużych graczy

W Europie rozwijają się globalne sieci hotelarskie, które mają przyciągać zwłaszcza bogatych turystów z Azji. Teraz najwięcej na zagraniczne podróże wydają Chińczycy.

Publikacja: 18.09.2018 21:00

Rośnie znaczenie dużych graczy

Foto: 123RF

Branża hotelowa na świecie ma powody do zadowolenia. Według danych Światowej Organizacji Turystyki UNWTO w 2017 r. liczba turystycznych podróży zagranicznych sięgnęła 1,323 miliarda i wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 84 miliony. To nowy rekord i zapowiedź dalszego napływu klientów na rynek hotelarski.

Wszystkie najważniejsze dla branży nacje zwiększyły wydatki na wyjazdy: Chińczycy o 5 proc., do poziomu 258 mld dolarów, Amerykanie o 9 proc., do 135 mld dol., Niemcy o 3 proc., do 84 mld dol. Także kraje, które na turystyce zarabiają najwięcej, zwiększyły z tej branży przychody: USA o 2 proc., do 211 mld dol., Hiszpania o 10 proc., do 68 mld dol., Francja o 9 proc., do 61 mld dol.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne