Reklama
Rozwiń

Rośnie znaczenie dużych graczy

W Europie rozwijają się globalne sieci hotelarskie, które mają przyciągać zwłaszcza bogatych turystów z Azji. Teraz najwięcej na zagraniczne podróże wydają Chińczycy.

Publikacja: 18.09.2018 21:00

Rośnie znaczenie dużych graczy

Foto: 123RF

Branża hotelowa na świecie ma powody do zadowolenia. Według danych Światowej Organizacji Turystyki UNWTO w 2017 r. liczba turystycznych podróży zagranicznych sięgnęła 1,323 miliarda i wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 84 miliony. To nowy rekord i zapowiedź dalszego napływu klientów na rynek hotelarski.

Wszystkie najważniejsze dla branży nacje zwiększyły wydatki na wyjazdy: Chińczycy o 5 proc., do poziomu 258 mld dolarów, Amerykanie o 9 proc., do 135 mld dol., Niemcy o 3 proc., do 84 mld dol. Także kraje, które na turystyce zarabiają najwięcej, zwiększyły z tej branży przychody: USA o 2 proc., do 211 mld dol., Hiszpania o 10 proc., do 68 mld dol., Francja o 9 proc., do 61 mld dol.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy