Reklama

Wiceprezes Millennium: Klienci Euro Banku to atrakcyjny sektor

Klienci Euro Banku mają trochę inni profil niż klienci Banku Millennium, ale jest to bardzo atrakcyjny sektor ze względu na możliwości rozwoju consumer finance - mówi Fernando Bicho, wiceprezes Banku Millennium, w rozmowie z Maciejem Rudke.

Aktualizacja: 05.11.2018 18:36 Publikacja: 05.11.2018 15:10

Fernando Bicho, wiceprezes Millennium

Fernando Bicho, wiceprezes Millennium

Foto: www.bankmillennium.pl

Bank Millennium zapłaci za Euro Bank 1,83 mld zł, co stanowi 1,2x wartości księgowej, czyli więcej niż Santander Bank Polska zapłacił za część podstawową Deutsche Banku Polska (0,65) i BGŻ BNP Paribas za Raiffeisen Polbank (0,95), choć wcześniej były też transakcje dotyczące banków bez hipotek frankowych, takie jak Pekao 1,42x, Alior 1,96x czy Santander Consumer Bank 1,99x wartości księgowej. Czy płacicie dobrą cenę?

Kupujemy bank, który w ostatnich pięciu latach generował zysk netto i choć jego wskaźnik rentowności ROE jest nieco poniżej średniej dla polskie bankowego (6-7 proc. vs 8-9 proc.), ale regularnie zarabiał. Poza tym kupujemy bank wykorzystując kapitał nadwyżkowy, którego nie mogliśmy spożytkować na wypłatę dywidendy, ani nie był potrzebny aż w takim stopniu do finansowania rozwoju organicznego. Naszym zdaniem płacimy odpowiednią cenę za ugruntowanie naszej pozycji na rynku, zwiększenie skali działania oraz możliwość szybszej realizacji strategii wzrostu 2020, a w szczególności zwiększenie sprzedaży kredytów gotówkowych skierowanych do nowych klientów. Po fuzji będzie to dużo większy i bardziej konkurencyjny bank. Zwiększy się nasza obecność w regionach, będziemy w 200 miastach, w których mieszka 4,5 mln osób, gdzie do tej pory w ogóle nie prowadziliśmy aktywności. Przejęcie Euro Banku oznacza nowe możliwości w zakresie consumer finance oraz wprowadza model franczyzowy dystrybucji do naszego banku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Roguski: Przyszłość mieszkaniówki. Państwa-miasta i pułapka domów za 1 zł
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama