Głównym tematem dyskusji było wykorzystywanie przez kancelarie prawne sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Rozmawiano o systemach korzystających ze sztucznej inteligencji do analizowania dokumentów podczas badania due diligence. Pozwalają na błyskawiczne szacowanie ryzyka, a dzięki uczeniu maszynowemu analizują kluczowe dla danego badania zapisy umów. Zwracano też uwagę na postępującą automatyzację i wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych, np. w Rosji, Kanadzie i w Katarze od 2019 roku można w sądach składać skargi używając aplikacji Whatsapp.

Korzystanie przez prawników z mediów społecznościowych, jako jednego z narzędzi marketingowych, wzbudzało wśród uczestników duże emocje. Część z nich, głównie przedstawiciele amerykańskich kancelarii prawnych, wskazywała na związane z tym ryzyko. Natomiast kancelarie europejskie uważały, że powinny być obecne w mediach społecznościowych, także dlatego, że są tam też ich klienci.

Głównym organizatorem spotkania po stronie polskiej była Kancelaria Porwisz i Partnerzy. „Przede wszystkim cieszymy się z tego, że mogliśmy pokazać naszym kolegom Polskę jako dynamicznie rozwijający się kraj, w którym ich klienci powinni inwestować," mówi partner zarządzający kancelarii Porwisz i Partnerzy Tomasz Rytlewski i dodaje, że „zaawansowana cyfryzacja to wyzwanie dla wszystkich prawników, przed którym nie da się uciec."

W tym roku do Lexwork International przystąpiły trzy nowe kancelarie prawne – z Chin, Portugalii oraz Argentyny.