fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Polskie porty na Bałtyku obsłużą więcej statków

Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz
W piątek kończy się kluczowy etap prac przy nabrzeżu nowego terminalu T2 w porcie kontenerowym DCT Gdańsk.

Gotowa będzie konstrukcja nośna w postaci przeszło 200 wbitych w dno stalowych pali. Każdy ma długość 35 metrów i waży 24 tony.

Cały terminal będzie gotowy w połowie przyszłego roku. Warte blisko 200 mln euro przedsięwzięcie ma powiększyć zdolności przeładunkowe DCT do 3 mln kontenerów rocznie i umocnić znacznie gdańskiego portu na Morzu Bałtyckim. Już teraz gdański DCT przeładowuje najwięcej kontenerów wśród wszystkich bałtyckich terminali. Powiększony o drugie nabrzeże ma szansę przyciągnąć do Polski jeszcze więcej ładunków. A to oznacza większe wpływy do kasy państwa.

– Przekazujemy do budżetu 2 mld zł rocznie z tytułu ceł, podatku VAT i akcyzy. Po oddaniu terminalu T2 ta kwota może się nawet podwoić – powiedział „Rzeczpospolitej" Maciek Kwiatkowski, prezes DCT Gdańsk. Zaznaczył jednak, że warunkiem jest utrzymanie w Polsce przyjaznego klimatu dla importerów. – W przeciwnym razie korzystać będzie nasza konkurencja w Europie Zachodniej – do...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA