Reklama

Polskie porty wydadzą miliardy na rozbudowę

Gdynia rozgląda się za partnerem do budowy Portu Zewnętrznego, nowy Port Centralny powstanie w Gdańsku, a w Świnoujściu – terminal kontenerowy.

Aktualizacja: 17.11.2020 09:10 Publikacja: 16.11.2020 21:00

Port w Gdyni przeładował w 2019 r. 24 mln ton ładunków, o 2,2 proc. więcej niż rok wcześniej

Port w Gdyni przeładował w 2019 r. 24 mln ton ładunków, o 2,2 proc. więcej niż rok wcześniej

Foto: shutterstock

Do podjęcia strategicznych decyzji szykuje się Port Gdynia. Jego zarząd uruchomił procedurę mającą doprowadzić do wyboru partnera, który wybuduje Port Zewnętrzny, a następnie zostanie jego operatorem. Ta gigantyczna inwestycja realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego ma umożliwić obsługę statków oceanicznych o długości nawet 490 m.

Centralną częścią portu będzie terminal kontenerowy. W pierwszym etapie jego zdolności przeładunkowe wyniosą 2 mln kontenerów rocznie, później może zostać rozbudowany do zdolności 2,5 mln kontenerów. Warte blisko 790 mln euro przedsięwzięcie ma być ukończone do 2028 r. Szacuje się, że dzięki niemu powstanie 4900 miejsc pracy – w terminalu i jego otoczeniu. Jak twierdzi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, za jego realizacją przemawia stały wzrost przeładunków i korzystne prognozy na kolejne lata. W ub.r. przeładunki w Gdyni sięgnęły 24 mln ton.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama