Lechpol, rodzinna spółka z podwarszawskiego Garwolina, do której należy marka Kruger & Matz, mocno rozpycha się na rynku elektroniki użytkowej. Z początkiem września premierę miał Move 6, najnowszy smartfon polskiej firmy. Telefon, wyglądem zbliżony do jednego z flagowych aparatów Samsunga, okazał się hitem. Głównie za sprawą ceny – 359 zł. – Move 6 szybko został wyprzedany. Sukces to efekt tego, że przy produkcji korzystamy z tych samych elementów co wielkie koncerny, ale sprzedajemy tanio – wyjaśnia w rozmowie z „Rzeczpospolitą" Michał Leszek, dyrektor w Lechpolu.

Firma na połowę października już szykuje kolejną premierę – wprowadzi do sprzedaży droższe smartfony Live 4 oraz Live 4S za odpowiednio 800 i 1000 zł. Niskie ceny to tajemnica sukcesu polskich firm, które wykroiły sobie kawałek rodzimego rynku elektroniki użytkowej. W przypadku smartfonów ich udziały sięgają 10 proc., a to – jak podkreśla Michał Leszek – i tak mało w porównaniu z rynkiem rumuńskim. – Tam krajowi producenci mają udziały rynkowe na poziomie 50 proc. Udało im się to, bo zyskali wsparcie operatorów sieci komórkowych. W Polsce niestety telekomy nie wspierają rodzimych firm – dodaje.

Kruger & Matz w Polsce stał się marką rozpoznawalną już na tyle, że Lechpol zdecydował się na wejście w kolejne segmenty rynku. Od paru miesięcy firma sprzedaje pod tym logo telewizory, a teraz rusza z ofertą notebooków. – Wejście w segment TV było strzałem w dziesiątkę. Liczymy na podobne efekty w przypadku segmentu PC. Mamy już pierwszy produkt: 14-calowy ultrabook. Będziemy wprowadzać kolejne – zapowiada Michał Leszek.

Lechpol zamierza rozwijać także sieć własnych sklepów LPelektronik. Ma ich już 45 w całej Polsce. Do końca przyszłego roku sieć może liczyć około 100 placówek. Planuje też otwarcie sklepów w Rumunii.