11 edycję festiwalu otworzy 7 sierpnia o godz. 20 spektakl „Noe” Teatru Adama Walnego. Plenerowe autorskie widowisko zrealizowane w oryginalnej technice figur-instrumentów opowiada o historii szalonego dyrygenta, który ma poprowadzić koncert według partytury odwołującej się do biblijnego Potopu. Kiedy przerażona orkiestra ucieka, dyrygent jest zmuszony do samodzielnego poprowadzenia koncertu. Wchodzi w interakcje z figurami, a zarazem instrumentami, opowiadającymi o muzykach. I zaprasza do współtworzenia koncertu publiczność. Staje się ona orkiestrą, a muzyka grana na żywo powstaje w obecności widza. Tytułowy Noe dyryguje, śpiewa i gra. Gdy potop mija, muzyk staje przed dylematem, co dalej?
Walny-Teatr, działający od 1999 roku, uczestniczył już w wielu festiwalach i jest laureatem licznych prestiżowych nagród. Odwołuje się do różnych tradycji teatru lalki, maski i przedmiotu w warunkach studyjnych, estradowych i ulicznych. Używa lalki również poza sceną - w edukacji, terapii i sztuce performance.
Nowością festiwalowego repertuaru teatralnego Królewskich Arkad Sztuki jest w tym roku wprowadzenie piosenki aktorskiej. 21 sierpnia w Arkadach wystąpi z recitalem Zbigniew Zamachowski. Warto przypomnieć, że piosenka w jego karierze scenicznej zawsze odgrywała ważną rolę. Na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu wykonał razem z Adrianną Biedrzyńską pamiętną piosenkę Krystyny Sienkiewicz i Bohdana Łazuki „Czy te oczy mogą kłamać”. Śpiewał także piosenki Agnieszki Osieckiej, Jonasza Kofty i Kabaretu Starszych Panów. W latach 90 ogromną popularnością cieszył się jego spektakl estradowy „Big Zbig Show” w warszawskim Teatrze Buffo.
W finałowy wieczór teatralny – 28 sierpnia - Teatr Akt, zaprezentuje spektakl „Płonące laski 4”. Wartką akcję i dynamiczne obrazy wzbogaci grą ognia, świateł i muzyki w Ogrodach Zamkowych o zmierzchu.
Na program muzyczny festiwalu złożą się koncerty instrumentalne, instrumentalno-wokalne oraz pokaz tańca. Artyści wykonają oryginalne utwory z różnych epok, improwizacje, transkrypcje i parafrazy popularnych motywów, symbolicznie nawiązując do tradycji koncertów na dworach królewskich.